Program poprawy bezpieczeństwa pieszych
Kategoria
4 - Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka- Minikowo-Marlewo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Nazwa projektu
Program poprawy bezpieczeństwa pieszych
Skrócony opis projektu
Dobrze doświetlone przejścia są widoczne z dużej odległości a spowolnienie ruchu poprawia bezpieczeństwo wszystkich.
Opis projektu
Bezpieczeństwo pieszych a zwłaszcza dzieci w pobliżu jednostek oświatowych powinno być priorytetowym działaniem każdego samorządu. Dzięki Poznańskiemu Budżetowy Obywatelskiemu to My, mieszkańcy osiedla Szczepankowo-Spławie-Krzesinki możemy zadecydować o tym, jakie działania z tym związane są najbardziej potrzebne.
Zaprojektowanie i budowa dodatkowego oświetlenia oraz odtworzenie malowania wybranych przejść dla pieszych przez ulicę Szczepankowo przy skrzyżowaniu z ul. Ługańską, Roślinną, Skibową, Owocową i Oliwkową oraz przez ulicę Ostrowską przy skrzyżowaniu z ul. Spławie, Rodawska i Gardowska będzie miało bezpośredni wpływ na widoczność pieszych na "pasach". Dodatkowo oświetlone przejście dla pieszych jest widoczne ze znacznie większej odległości.
Jednocześnie zostaną zaprojektowane i wybudowane elementy infrastruktury spowalniającej ruch samochodowy (poduszki berlińskie) w lokalizacjach ul. Szczepankowo po obu stronach skrzyżowania z ulicą Skibową oraz na ul. Michałowo - w okolicy skrzyżowania z ul Stewnicką, między ul. Agrestową a Jagodową oraz w okolicy skrzyżowania z ul. Szparagową.
Budowa elementów spowalniających w ul. Szczepankowo będzie miała wpływ na bezpieczeństwo dzieci poprzez zmniejszenie prędkości pojazdów w pobliżu placówki oświatowej. Uzasadnieniem dla budowy „poduszek berlińskich” w ulicy Michałowo jest notoryczne przekraczanie prędkości przez kierowców traktujących Nasze osiedle tranzytowo.
Z zasady spowolnienie ruchu wpływa pozytywnie na łatwość włączanie się do ruchu mieszkańców posesji oraz wyjazdu z ulic dochodzących.
W/w rozwiązania są coraz częściej stosowane w Naszym Mieście a ich wpływ na poprawę bezpieczeństwa jest niezaprzeczalny.
Zaprojektowanie i budowa dodatkowego oświetlenia oraz odtworzenie malowania wybranych przejść dla pieszych przez ulicę Szczepankowo przy skrzyżowaniu z ul. Ługańską, Roślinną, Skibową, Owocową i Oliwkową oraz przez ulicę Ostrowską przy skrzyżowaniu z ul. Spławie, Rodawska i Gardowska będzie miało bezpośredni wpływ na widoczność pieszych na "pasach". Dodatkowo oświetlone przejście dla pieszych jest widoczne ze znacznie większej odległości.
Jednocześnie zostaną zaprojektowane i wybudowane elementy infrastruktury spowalniającej ruch samochodowy (poduszki berlińskie) w lokalizacjach ul. Szczepankowo po obu stronach skrzyżowania z ulicą Skibową oraz na ul. Michałowo - w okolicy skrzyżowania z ul Stewnicką, między ul. Agrestową a Jagodową oraz w okolicy skrzyżowania z ul. Szparagową.
Budowa elementów spowalniających w ul. Szczepankowo będzie miała wpływ na bezpieczeństwo dzieci poprzez zmniejszenie prędkości pojazdów w pobliżu placówki oświatowej. Uzasadnieniem dla budowy „poduszek berlińskich” w ulicy Michałowo jest notoryczne przekraczanie prędkości przez kierowców traktujących Nasze osiedle tranzytowo.
Z zasady spowolnienie ruchu wpływa pozytywnie na łatwość włączanie się do ruchu mieszkańców posesji oraz wyjazdu z ulic dochodzących.
W/w rozwiązania są coraz częściej stosowane w Naszym Mieście a ich wpływ na poprawę bezpieczeństwa jest niezaprzeczalny.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Szczepankowo, OstrowskaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Osiedle Szczepankowo-Spławie-KrzesinkiPotencjalni odbiorcy projektu
Odbiorcami tego projektu są wszyscy użytkownicy dróg zarówno piesi, którzy będą bardziej widoczni jak i kierowcy, którzy będą mieli szansę zareagować na czas.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Realizując ten projekt przyczyniamy się do poprawy bezpieczeństwa w komunikacji pieszej, rowerowej i samochodowej na Naszym Osiedlu, w Naszym Mieście. Dzięki zaproponowanym rozwiązaniom kierujemy naszą uwagę na najsłabszych użytkowników drogi, którzy są bezbronni w spotkaniu z rozpędzonym pojazdem. Uspokojenie ruchu wraz z doświetleniem przejścia dla pieszych to bardzo skuteczne metody zmierzające do uniknięcia kolizji.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Projekt, ustawienie lamp doświetlających oraz odmalowanie przejść dla pieszych przez ulicę Szczepankowo przy skrzyżowaniu z ul. Ługańską, Chotomińską, Wieprawską, Roślinną, Skibową, Owocową, Oliwkową, - 8 przejść. | 250 000 |
Projekt, ustawienie lamp doświetlających i odmalowanie przejść dla pieszych przez ulicę Ostrowską przy skrzyżowaniu z ul. Spławie, Rodawska, Gardowska. | 100 000 |
Zaprojektowanie i wybudowanie elementów infrastruktury spowalniającej ruch samochodowy (poduszki berlińskie) w lokalizacjach ul. Szczepankowo po obu stronach skrzyżowania z ulicą Skibową oraz na ul. Michałowo - w okolicy skrzyżowania z ul Stewnicką, między ul. Agrestową a Jagodową oraz w okolicy skrzyżowania z ul. Szparagową – 5 szt | 250 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 10 000 |
Dodatkowe załączniki
Przykładowe doświetlone przejście przez ul. Naramowicką | do_wietlenie na Naramowickiej.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest Zarząd Dróg Miejskich.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 07.06.2019 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Olejniczak Krzysztof, Libicki Piotr, Woźny Ireneusz, Pluta Grzegorz, Gowin-Sikora Paulina, Heilman Maciej, Saleta Maciej, Zalewska Ewa, Jankowska-Kranz Agnieszka, Balcerzak Dariusz, Spychała Krystian, Gawełek Lech, Koziński Damian, Marek Makowski,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 10 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 588 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 10 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - 2 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE SZCZEPANKOWO-SPŁAWIE-KRZESINKI
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: BUKO Jarosław, DARACZ Błażej, FILIPIAK Krzysztof, FILIPIAK Magdalena, KANIEWSKA Wiesława, KRUSZONA Iwona, NAJDKOWSKA Irena, PACZKOWSKI Marek, PRZYBYŁA Mariusz, TOMASZEWSKA Monika, WOŹNIAK PawełKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak