Nauka zawodu i integracja środowiska lokalnego
Kategoria
13 - Jeżyce, św.Łazarz
Nazwa projektu
Nauka zawodu i integracja środowiska lokalnego
Skrócony opis projektu
Remont pomieszczeń ZSZ Nr 1 w części przekazanej przez Zespół Szkół Specjalnych Nr 103
Opis projektu
Celem projektu jest kompleksowy remont i modernizacja pomieszczeń budynku szkolnego w części, którą Kuratorium Oświaty przekazało w roku 1994 do użytkowania Zespołowi Szkół Specjalnych Nr 103. Ze względu na brak remontów w okresie użytkowania przez w/w szkołę pomieszczenia wymagają natychmiastowego remontu polegającego na:
- wymianie sieci wodno-kanalizacyjnej
- wymianie starej instalacji elektrycznej (ponieważ bez tego nie można rozpocząć kolejnych etapów remontu szkoła pozyskała już środki z UM wystarczające głównie na to działanie ze względu na przestarzałą technologię istniejącej sieci elektrycznej zagrażającej bezpieczeństwu)
- remoncie ubikacji i łazienek (położenie płytek, szpachlowanie, malowanie, wymiana armatury łazienkowej), z których korzystać będą nie tylko uczniowie szkoły lecz również osoby z zewnątrz (seniorzy, mieszkańcy Jeżyc i inni) biorące udział w licznych działaniach szkoły mających na celu integrację ze środowiskiem lokalnym i pracą wolontariatu oraz ofertą zajęć pozalekcyjnych skierowanych nie tylko do uczniów ZSZ1
- remoncie korytarzy (szpachlowanie, malowanie ścian i sufitów, odnowienie podłóg) i zamontowaniem szafek dla uczniów
- remoncie 7 pomieszczeń i dostosowanie ich do prowadzenia zajęć teoretyczno-praktycznych, w których uczyć się będzie młodzież branżowej szkoły I stopnia w czterech zawodach oraz technikum w 3 zawodach, a od przyszłego roku 4 (szpachlowanie, malowanie ścian i sufitów, odnowienie podłóg)
- remoncie i przystosowaniu pomieszczeń na pracownie do języka obcego zawodowego (szpachlowanie, malowanie ścian i sufitów, odnowienie podłóg), wyposażone w tablice interaktywne, nagłośnienie i rzutniki.
- montaż oświetlenia spełniającego nowoczesne standardy dla pomieszczeń szkolnych spełniające podstawowe normy bhp
- częściowej wymianie drzwi do pomieszczeń
- wymianie sieci wodno-kanalizacyjnej
- wymianie starej instalacji elektrycznej (ponieważ bez tego nie można rozpocząć kolejnych etapów remontu szkoła pozyskała już środki z UM wystarczające głównie na to działanie ze względu na przestarzałą technologię istniejącej sieci elektrycznej zagrażającej bezpieczeństwu)
- remoncie ubikacji i łazienek (położenie płytek, szpachlowanie, malowanie, wymiana armatury łazienkowej), z których korzystać będą nie tylko uczniowie szkoły lecz również osoby z zewnątrz (seniorzy, mieszkańcy Jeżyc i inni) biorące udział w licznych działaniach szkoły mających na celu integrację ze środowiskiem lokalnym i pracą wolontariatu oraz ofertą zajęć pozalekcyjnych skierowanych nie tylko do uczniów ZSZ1
- remoncie korytarzy (szpachlowanie, malowanie ścian i sufitów, odnowienie podłóg) i zamontowaniem szafek dla uczniów
- remoncie 7 pomieszczeń i dostosowanie ich do prowadzenia zajęć teoretyczno-praktycznych, w których uczyć się będzie młodzież branżowej szkoły I stopnia w czterech zawodach oraz technikum w 3 zawodach, a od przyszłego roku 4 (szpachlowanie, malowanie ścian i sufitów, odnowienie podłóg)
- remoncie i przystosowaniu pomieszczeń na pracownie do języka obcego zawodowego (szpachlowanie, malowanie ścian i sufitów, odnowienie podłóg), wyposażone w tablice interaktywne, nagłośnienie i rzutniki.
- montaż oświetlenia spełniającego nowoczesne standardy dla pomieszczeń szkolnych spełniające podstawowe normy bhp
- częściowej wymianie drzwi do pomieszczeń
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ulica Świętego Florina 3Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
dotyczy budynku szkolnegoPotencjalni odbiorcy projektu
Uczniowie i personel Zespołu Szkół Zawodowych Nr 1, mieszkańcy Jeżyc i innych rejonów miasta Poznania (seniorzy, dzieci i młodzież z zaprzyjaźnionych szkół podstawowych) korzystający z projektów i działań organizowanych przez szkołę w porozumieniu z dyrekcją szkoły.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Ogromna potrzeba remontu w części budynku ZSZ1 wynika ze złego stanu technicznego parterowej części budynku, i braku jakichkolwiek remontów i bieżącej konserwacji pomieszczeń (brak środków finansowych). Z uwagi na atrakcyjność oferty edukacyjnej i niespotykaną atmosferę stojącej na uboczu szkoły, a także konieczność przyjęcia w przyszłym tzw. "podwójnego rocznika" niezbędne jest wykorzystanie wolnych pomieszczeń i dostosowanie ich do obowiązujących standardów. Niestety barierą jest brak środków finansowych, pozyskane już środki z UM wystarczą zaledwie na remont instalacji elektrycznej.
Dzięki poprawie estetyki i funkcjonalności sal lekcyjnych, korytarzy i łazienek stworzone zostaną warunki sprzyjające nauce, szczególnie uczniów szkoły branżowej, poprawi się plan lekcji wszystkich klas, ale również szkoła stanie się to miejscem integracji środowisk lokalnych i prężnych oraz nieocenionych działań wolontariatu szkolnego. Nasze działania to:
organizacja przedstawienia kabaretowych seniorów z uczniami, bali, śniadań świątecznych, paczek świątecznych, programy artystyczne, występy międzypokoleniowe dla seniorów i samotnych ludzi i inne).
Dzięki poprawie estetyki i funkcjonalności sal lekcyjnych, korytarzy i łazienek stworzone zostaną warunki sprzyjające nauce, szczególnie uczniów szkoły branżowej, poprawi się plan lekcji wszystkich klas, ale również szkoła stanie się to miejscem integracji środowisk lokalnych i prężnych oraz nieocenionych działań wolontariatu szkolnego. Nasze działania to:
organizacja przedstawienia kabaretowych seniorów z uczniami, bali, śniadań świątecznych, paczek świątecznych, programy artystyczne, występy międzypokoleniowe dla seniorów i samotnych ludzi i inne).
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Wymiana sieci wod.-kan. 80 000 zł
wymiana tablic elektrycznych 20 000 zł stworzenie sieci informatycznej 10 000 zł |
110 000 |
remont korytarzy wraz z zainstalowaniem szafek skrytkowo - ubraniowych (20 szt. po 10 szafek = 20000 zł) | 60 000 |
remont łazienek | 120 000 |
remont pomieszczeń do zajęć teoretyczno-praktycznych
wyburzenie ścian działowych pomiędzy małymi pomieszczeniami zakup rolet wewnętrznych |
140 000 |
remont i wyposażenie sal do nauczania języków obcych zawodowych | 100 000 |
wymiana drzwi do pomieszczeń
oświetlenie pomieszczeń zgodnych z wymaganiami bhp |
70 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE JEŻYCE
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: UCHWAŁA NR VII/52/VII/2019 RADY OSIEDLA JEŻYCE z dnia 5 września 2019 r. w sprawie zaopiniowania projektów zgłoszonych do Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2020.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak