Rowerowa Trasa Kurlandzka
Kategoria
8 - Chartowo, Rataje, Żegrze
Nazwa projektu
Rowerowa Trasa Kurlandzka
Skrócony opis projektu
Wyznaczenie drogi pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Kurlandzkiej po stronie osiedla od skrzyżowania z ul. Żegrze.
Opis projektu
Projekt zakłada wyznaczenie drogi pieszo-rowerowej wzdłuż ul. Kurlandzkiej od ul. Żegrze w kierunku wiaduktu nad ul. Bolesława Krzywoustego (po stronie osiedla Orła Białego) wraz z obniżeniem krawężników na wszystkich wjazdach/wyjazdach z dróg poprzecznych/osiedlowych i wyznaczeniem przejazdów dla rowerzystów w ciągu drogi.
Aktualnie znajduje się tam szeroki chodnik z przejściami dla pieszych przez dojazdy do osiedli. Wyznaczenie drogi pieszo-rowerowej wraz z obniżeniem krawężników pozwoli mieszkańcom na wygodny i bezpieczny dojazd do infrastruktury rowerowej na ul. Żegrze z pominięciem jazdy jezdnią u. Kurlandzkiej.
Przebieg trasy jest zgodny z "Koncepcją dostosowania tras rowerowych na osiedlach ratajskich do obowiązujących standardów".
Realizacja projektu do wysokości środków.
Aktualnie znajduje się tam szeroki chodnik z przejściami dla pieszych przez dojazdy do osiedli. Wyznaczenie drogi pieszo-rowerowej wraz z obniżeniem krawężników pozwoli mieszkańcom na wygodny i bezpieczny dojazd do infrastruktury rowerowej na ul. Żegrze z pominięciem jazdy jezdnią u. Kurlandzkiej.
Przebieg trasy jest zgodny z "Koncepcją dostosowania tras rowerowych na osiedlach ratajskich do obowiązujących standardów".
Realizacja projektu do wysokości środków.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
KurlandzkaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
ul. Kurlandzka (po stronie osiedla Orła Białego) na odcinku od Żegrze w stronę wiaduktu nad Bolesława Krzywoustego i dalejPotencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy Rataj i Żegrza
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Aktualnie rowerzyści poruszający się wzdłuż ul. Kurlandzkiej muszą korzystać z jezdni, która jest niebezpieczna z powodu znacznego przekraczania na niej prędkości przez kierowców samochodów. Wzdłuż jezdni, po stronie osiedla znajduje się szeroki chodnik, który może zostać przekształcony w wygodną i bezpieczną drogę pieszo-rowerową.
W rejonie przystanków autobusowych ruch rowerowy należy poprowadzić zgodnie ze Standardami Rowerowymi Miasta Poznania.
Projekt w okolicy skrzyżowania z ul. Bobrzańską powinien być dowiązany do planowanej trasy w ramach przebudowy wiaduktu nad Bolesława Krzywoustego.
W rejonie przystanków autobusowych ruch rowerowy należy poprowadzić zgodnie ze Standardami Rowerowymi Miasta Poznania.
Projekt w okolicy skrzyżowania z ul. Bobrzańską powinien być dowiązany do planowanej trasy w ramach przebudowy wiaduktu nad Bolesława Krzywoustego.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Projekt organizacji ruchu wraz z wdrożeniem i obniżeniem krawężników/wyznaczaniem przejazdów dla rowerzystów oraz punktową wymianą nawierzchni w miejscach największych ubytków/zniszczeń (od strony ul. Żegrze w stronę wiaduktu nad Bolesława Krzywoustego i dalej - do wysokości środków) | 600 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
zakres | mapa Rowerowa Trasa Kurlandzka.png |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest Zarząd Dróg Miejskich.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 11.06.2019 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie realizacja zadania do wysokości środkówZespół Obradował w składzie: Olejniczak Krzysztof, Libicki Piotr, Woźny Ireneusz, Pluta Grzegorz, Gowin-Sikora Paulina, Heilman Maciej, Saleta Maciej, Zalewska Ewa, Jankowska-Kranz Agnieszka, Balcerzak Dariusz, Spychała Krystian, Gawełek Lech, Koziński Damian, Marek Makowski,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE RATAJE
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Zarząd Osiedla na posiedzeniu w dniu 10.09.2019 obradujący w składzie: Artur Świątkowski, Wojciech StrzeleckiKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak -
Administrator Osiedla - OSIEDLE ŻEGRZE
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: ADAMSKI Grzegorz CHOMICZ Maria FERENS Joanna CIEŚLEWICZ-GALAS Katarzyna DOLATA Iwona ŁAGOWSKI Dominik MĄCZKOWSKI Tomasz MNICH Teresa OSSOWSKI Szymon RACHWAŁ Lesław TOMCZAK Adam TRAFNY Mateusz WŁODARCZAK Łukasz ZBYSZEWSKI PiotrKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak