Ratujemy S/Y "Kołobrzeg"
Kategoria
2 - Kiekrz, Krzyżowniki-Smochowice, Podolany, Strzeszyn
Nazwa projektu
Ratujemy S/Y "Kołobrzeg"
Skrócony opis projektu
Wykonanie całkowitego remontu s/y Kołobrzeg, flagowego jachtu jeziora Kierskiego.
Opis projektu
Jacht S/Y Kołobrzeg został zbudowany w 1934 roku w Hamburgu. W 1949 roku żeglarz,sternik jachtowy Bogdan Koszewski wypatrzył w kołobrzeskim porcie wrak joli krążowniczej o mahoniowym kadłubie. Z Rejonowego Urzędu Likwidacyjnego, po dokonaniu wpłaty na konto Urzędu kwoty 8.400 zł, otrzymał zgodę na wywiezienie go do Poznania. Zachował się oryginalny protokół zdawczo-odbiorczy spisany dnia 09.03.1950 r. w Kapitanacie Portu w Kołobrzegu, mówiący między innymi o zniszczeniu kadłuba w 45%. Kolejowy transport udało się zorganizować zaraz po oficjalnym obiorze kadłuba w marcu 1950 roku. Z poznańskiego dworca jacht został przewieziony na platformie na boisko AZS przy ul. Puławskiego i umieszczony pod dachem. Nazwano go od miejsca odkrycia „Kołobrzegiem” i stał się flagowym jachtem AZS-u.
Kołobrzeg” to typowy śródlądowy jacht mieczowy, slup o dwóch żaglach o powierzchni ożaglowania początkowo nieco ponad 36 m². Nigdy nie miał silnika. Może na nim pływać od kilku do kilkunastu osób. Od 1952 roku do dziś cumuje na przystani żeglarskiej AZS w Kiekrzu.
Projekt przewiduje wykonanie całkowitego remontu kadłuba w/w opisanego jachtu, który jest podzielony na dwa etapy pierwszy prace przygotowawcze do remontu, drugi to wykonanie zasadniczych prac remontowych i wykończeniowych kadłuba jachtu. Szczegółowy zakres prac został przedstawiony w szacunkowych kosztach projektu.
Kołobrzeg” to typowy śródlądowy jacht mieczowy, slup o dwóch żaglach o powierzchni ożaglowania początkowo nieco ponad 36 m². Nigdy nie miał silnika. Może na nim pływać od kilku do kilkunastu osób. Od 1952 roku do dziś cumuje na przystani żeglarskiej AZS w Kiekrzu.
Projekt przewiduje wykonanie całkowitego remontu kadłuba w/w opisanego jachtu, który jest podzielony na dwa etapy pierwszy prace przygotowawcze do remontu, drugi to wykonanie zasadniczych prac remontowych i wykończeniowych kadłuba jachtu. Szczegółowy zakres prac został przedstawiony w szacunkowych kosztach projektu.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Nad Jeziorem 103Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Jezioro KierskiePotencjalni odbiorcy projektu
Potencjalni odbiorcy to wszyscy okoliczni mieszkańcy, a także wszyscy Poznaniacy, odwiedzający jezioro Kierskie.
Kołobrzeg po remoncie ma stać się flagową jednostką dla akcji Cała Rodzina pod Żaglami, polegającej na 2 godzinnych rejsach rodzinnych w okresie wakacji szkolnych.
Kołobrzeg po remoncie ma stać się flagową jednostką dla akcji Cała Rodzina pod Żaglami, polegającej na 2 godzinnych rejsach rodzinnych w okresie wakacji szkolnych.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Na jeziorze kierskim s/y Kołobrzeg jest w tej chwili jedyną taką jednostką, a jego zniknięcie będzie ogromną strata dla środowiska żeglarskiego.
Jego wspaniała sylwetka jest ozdobą Jeziora Kierskiego i jako uznany już symbol żeglarski s/y „Kołobrzeg” obowiązkowo uczestniczy we wszystkich okolicznościowych paradach jachtów żaglowych.
Naszym drugoplanowym celem jest integracja środowiska żeglarskiego wokół wychowania młodzieży poprzez żeglarstwo.
Jego wspaniała sylwetka jest ozdobą Jeziora Kierskiego i jako uznany już symbol żeglarski s/y „Kołobrzeg” obowiązkowo uczestniczy we wszystkich okolicznościowych paradach jachtów żaglowych.
Naszym drugoplanowym celem jest integracja środowiska żeglarskiego wokół wychowania młodzieży poprzez żeglarstwo.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Przygotowanie kadłuba i transport do i z stoczni:
Załadunek na transport samochodowy (ponadnormatywny) w Poznaniu i wyładunek w stoczni jachtowej x 2 razy. Transport specjalny /ponadnormatywny/ z Kiekrza do miejsca prowadzenia prac remontowych stoczni jachtowej w Pucku x 2 razy. |
28 400 |
Prace przygotowywacze do remontu:
Przygotowanie stelażu remontowego Demontaż okuć, nadbudówki, pokładników, poszycia klepkowego, uszkodzonych wręg, wyposażenia kadłuba podpokładowego, stępki i skrzynki mieczowej. Zdarcie laminatu z dębowego poszycia dna kadłuba, zdjęcie pokładu z drewna teakowego. |
39 300 |
Zasadnicze prace remontowe i wykończeniowe:
Wykonanie i montaż nowej stępki, okucia masztowego, skrzynki mieczowej, nowych wręg, nowych pokładników, nowego poszycia kadłuba, uszczelnienia poszycia uszczelniaczem elastycznym, wykonanie laminatu przezroczystego na całej powierzchni dna. |
119 400 |
Zasadnicze prace remontowe i wykończeniowe:
Remont lub wymiana uszkodzonych fragmentów nadbudówki, zabudowa wnętrza kadłuba nowymi elementami wg. istniejącego wzorca, montaż nadbudówki na nowej konstrukcji kadłuba, wykonanie i montaż nowego pokładu z drewna teakowego. |
62 400 |
Zasadnicze prace remontowe i wykończeniowe:
Uszczelnienie pokładu uszczelniaczem elastycznym, Czyszczenie, konserwacja i montaż okuć stalowych (opcjonalne wykonanie nowych) Konserwacja i malowanie wnętrza kadłuba i nadbudówki specjalnymi olejami jachtowymi |
17 835 |
Zasadnicze prace remontowe i wykończeniowe:
Konserwacja i malowanie dna kadłuba i zewnętrznej części nadbudówki, Malowanie dna kadłuba antyfoulingiem. |
8 500 |
SUMA: | 275 835 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Sylwetka jachtu | 2014 Regaty.jpg |
Udział w regatach | 2010 kolejne Regaty.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Sportu
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Zgłoszony projekt nie spełnia warunków i zapisów załącznika do uchwały Nr X/137/VIII/2019 Rady Miasta Poznania z dnia 16 kwietnia 2019 r., - "ZASADY I TRYB POZNAŃSKIEGO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO 2020".Zespół Obradował w składzie: Maciej Piekarczyk, Piotr Wrześniewski, Paweł Koralewski.Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - nie2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 275 835 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 275 835 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie