Bruk przyjazny na Starym Mieście


Kategoria
9 - Stare Miasto
Nazwa projektu
Bruk przyjazny na Starym Mieście
Skrócony opis projektu
Stworzenie na brukowanych ulicach Starego Miasta warunków do wygodnego poruszania się
Opis projektu
Poruszanie się po brukowanych ulicach Starego Miasta jest bardzo niewygodne. Wiele miast poradziło sobie z tym problemem, nie naruszając walorów estetycznych i historycznych ulic. Celem projektu jest stworzenie warunków do bezpiecznego i wygodnego poruszania się po staromiejskich brukowanych ulicach, bez wymiany całego bruku na ulicy. Wnioskodawca nie narzuca przy tym, jakie konkretne rozwiązanie powinno na danej ulicy zostać zastosowane. Może to być np. ścięta na równo i ponownie ułożona na ulicy lub jej cześci kostka brukowa - tak, jak zrobiono to na ul. Woźnej, Wodnej czy Ślusarskiej lub inne rozwiązania dopuszczone przez konserwatora zabytków, sprawiające, że nawierzchnia stanie się bardziej wygodna i bezpieczna. Rozwiązania te mogą być różne dla różnych ulic, z uwzględnieniem ich specyfiki. W bardzo wielu miastach potrafiono pogodzić z wytycznymi konserwatora zabytków wprowadzenie takich ingerencji w zabytkowy bruk, aby umożliwić wygodne poruszanie się po nim. Doświadczenia takie mają również polskie miasta (np. Wrocław) oraz Poznań (ul. Woźna, Wodna, Ślusarska)
Obecna brukowana, krzywa, niewygodna nawierzchnia sprawia, że poruszanie się po wielu ulcach na Starym Mieście jest niewygodne i niebezpieczne, generuje też duży hałas. Na takiej nawierzchni łatwo u wypadek, przewrócenie się.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

wybrukowane ulice na Starym Mieście

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Realizacja wg możliwosci finansowaych i ustaleń z Miejską Konserwator Zabytków
Potencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy Starego Miasta i innych dzielnic Poznania, turyści którzy chcą poruszać się po Starym Mieście w wygodny, bezpieczny sposób
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Nawierzchnia na brukowanych uliczkach jest bardzo niewygodna, nieprzyjazna dla osób, które się po niej poruszają. Trudno po niej przejechać rowerem. Dla rowerzystów brukowane ulice są nie tylko niewygodne, ale też niebezpieczne. To sprawia, że wiele osób rezygnuje z poruszania się po nich rowerem. Jazda po kostce bardzo niszczy rower i powoduje luzowanie śrub, co również może być przyczyną wypadków. W Poznaniu wyrównano nawierzchnię na 3 ulicach (Woźnej, Wodnej i Ślusarskiej) co znacząco poprawiło komfort poruszania się po nich.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
wymiana nawierzchni 600 000
SUMA: 600 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 15 000
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Andrzej Janowski
Adres email rowerowyprojekt@gmail.com
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.