Stacja ładowania pojazdów elektrycznych
Kategoria
3 - Jana III Sobieskiego i Marysieńki, Piątkowo
Nazwa projektu
Stacja ładowania pojazdów elektrycznych
Skrócony opis projektu
Budowa dwustanowiskowej stacji ładowania dla samochodów elektrycznych na parkingu obok pętli autobusowej os. Sobieskiego
Opis projektu
Stacja ładowania powinna powstać na istniejącym parkingu obok budynku dworca os. Sobieskiego z możliwością wjazdu od ul.Smoleńskiej. Stacja w postaci słupka powinna umożliwiać jednocześnie ładowanie 2 pojazdów. Umiejscownienie zachęcałoby do przesiadki na transport publiczny, popularyzacja samochodów elektrycznych umożliwi obniżenie emisji spalin w mieście.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
pętla os. Sobieskiego, paking od ul.SmoleńskiejInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Parking znajduje się obok zadaszonego parkingu rowerowegoPotencjalni odbiorcy projektu
Wszyscy mieszkańcy osiedla oraz osoby podjeźdżające do tramwaju i autobusu na pętli Sobiegkiego
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Umiejscowienie stacji (działka 113/19) jest w posiadaniu Miasta, dostępna infrastruktura energetyczna obniży koszta, istniejacy parking nie wymaga przebdowy, dogodna lokalizacja i wpisanie projektu w koncepcje smart-city
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
koszt zakupu i instalacji ładowarki dwustanowiskowej | 60 000 |
koszt doprowadzenia infrastruktury energetycznej | 20 000 |
oznakowanie | 3 000 |
SUMA: | 83 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 30 000 |
Dodatkowe załączniki
mapa lokalizacji | mapa lokalizacji.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest ZTM.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 11.06.2019 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Projekt jest odrzucony ponieważ zaproponowana lokalizacja nie przewiduje takiego rozwiązania, a wyznaczone miejsca parkingowe są przeznaczone dla obsługi dworca oraz firm świadczących usługi serwisowe na dworcu (sprzątanie, naprawy itp.). Jednocześnie koszty utrzymania w ciągu 5 lat, wskazane przez wnioskodawcę, przekraczają wartości wskazane w zasadach PBO. ZTM nie ma doświadczenia związanego z funkcjonowaniem ładowarek do samochodów osobowych, w związku z tym nie jesteśmy w stanie określić kosztów ich funkcjonowania.Zespół Obradował w składzie: Łukasz BandoszKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 83 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 30 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 83 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 30 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - 200 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - tak