Play, tej! Centrum e-sportu i gamingu


Kategoria
Projekt ogólnomiejski
Nazwa projektu
Play, tej! Centrum e-sportu i gamingu
Skrócony opis projektu
Poznańskie Centrum E-sportu będzie profesjonalnym centrum treningowym dla graczy oraz ośrodkiem szkoleniowym i konferencyjnym
Opis projektu
PE//GAME: Poznańska E-sportowa/Gamingowa Akademia Mistrzów i Ekspertów to miejsce, w którym przygotujemy reprezentacje Poznania w najważniejszych grach komputerowych, w których obecnie prowadzone są rozgrywki e-sportowe oraz przeszkolimy specjalistów od różnych aspektów organizacji turniejów. Celem bezpośrednim projektu będzie wytypowanie, przeszkolenie i przygotowanie do rozgrywek na najwyższym poziomie poznańskiej kadry e-sportowców i umożliwienie im startu w najważniejszych rozgrywkach w kraju i na świecie. Cel pośredni, to zgromadzenie najlepszych graczy wokół jednego ośrodka, wyniesienie e-sportu w Poznaniu na profesjonalny poziom i podniesienie świadomości społecznej na temat najpopularniejszej aktywności młodych ludzi. PE//GAME będzie pierwszym tego typu miejscem w Polsce otwartym dla wszystkich zainteresowanych e-sportem i organizacją rozgrywek. Dzięki ośrodkowi Poznań stanie się centrum profesjonalnego i amatorskiego e-sportu w kraju i przykładem dla innych miast w kraju i Europie.
W 3 salach: do profesjonalnych rozgrywek (22 stanowiska wysokiej klasy), do szkoleń (25 komputerów) oraz sali konferencyjno-prezentacyjnej będziemy:
1. prowadzić treningi zawodników dowolnego e-sportu
2. organizować rozgrywki wewnętrzne oraz brać udział w turniejach krajowych/światowych
3. organizować “strefy kibica” podczas ważnych zawodów e-sportowych
4. prowadzić szkolenia dla e-sportowców (np. ze strategii, taktyki, specyfiki poszczególnych gier, regeneracji, diety itp)
5. organizować spotkania pasjonatów konkretnych gier komputerowych i mobilnych
6. organizować spotkania i warsztaty z profesjonalnymi graczami
7. organizować spotkania i warsztaty ze specjalistami związanymi z e-sportem
8. szkolić w zakresie organizacji e-sportu (transmisje, komentarze, organizacja, obsługa)
9. uczyć tworzenia gier, ich profesjonalnego testowania i sprzedaży
9. organizować konferencje związane z e-sportem i tematami powiązanymi
10. prowadzić promocję poznańskiego e-sportu poza granicami Miasta Poznań
Cykl szkoleniowy zakończymy organizacją E-sportowych Mistrzostw Poznania, które wyłonią kadrę reprezentantów miasta.
W działanie i organizację PE//GAME będziemy chcieli zaangażować wszystkich (w tym organizacje i instytucje), którzy tworzą środowisko e-sportowe w Poznaniu.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Poznań

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Lokal miejski wytypowany wspólnie z ZKZL lub inny spełniający wymogi projektu (warunki: dostęp do min. dwóch szybkich łącz internetowych, dobry dojazd komunikacją publiczną)
Potencjalni odbiorcy projektu
Miłośnicy gier komputerowych w wieku 12-30 lat
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Gry komputerowe i e-sport są najpopularniejszymi rozrywkami młodych ludzi w wieku 15-24 lat. Około 80% z nich miało do czynienia z grami komputerowymi, a 29% wszystkich Polaków przyznaje, że miało do czynienia z grami online (dane: Kantar Millward-Brown). Tegoroczne finały zawodów Intel Extreme Masters w Katowicach odwiedziło ponad 170 tysięcy osób, a online śledziło je 46 mln widzów.
Mimo ogromnej popularności gier online ich miłośnicy nie mają na co dzień możliwości spotykania się, wspólnego oglądania, trenowania czy brania udziału w turniejach w warunkach sprzyjającym osiąganiu dobrych wyników. Chcemy, by Poznań stał się pierwszym miastem w Polsce stawiającym na profesjonalny e-sport, jego rozwój i jak najwyższy poziom.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
prace adaptacyjne lokalu + infrastruktura 95 000
sprzęt (komputery, wyposażenie sal, wideo, transmisja, dźwięk) 567 000
koszty stałe (12 miesięcy) 208 000
wynagrodzenia (kadra, instruktorzy, wykładowcy, goście) 420 000
wydarzenia (Mistrzostwa Poznania) i wsparcie zawodników 210 000
SUMA: 1 500 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Michał Czajka
Adres email pebeo2020@gmail.com
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

Opiniowanie projektu przez:

  • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Sportu

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.