Samoobsługowe stacje naprawy rowerów


Kategoria
Projekt ogólnomiejski
Nazwa projektu
Samoobsługowe stacje naprawy rowerów
Skrócony opis projektu
Samoobsługowe stacje naprawy rowerów dostępne na każdym dużym osiedlu mieszkalnym.
Opis projektu
My rowerzyści, doskonale zdajemy sobie sprawę z tego jak szybko
i dynamicznie rozwija się rynek rowerowy, a co za tym „JEDZIE” trasy rowerowe
w naszym mieście. Chcąc jeszcze lepiej dostosować infrastrukturę do naszych
potrzeb chcielibyśmy zaproponować montaż 120 samoobsługowych stacji napraw rowerów,
zamontowanych bezpośrednio przy największych osiedlach mieszkalnych tak aby każdy z nas miał do nich szybki i bezproblemowy dostęp.

Samoobsługowe stacje naprawy rowerów, wykonane ze stali nierdzewnej,
mają służyć rowerzystom, których awaria zaskoczyła w trakcie podróży
lub tym, którzy nie posiadają własnych narzędzi ani miejsca w domu. Stacje można zamontować do podłoża lub ściany oraz wyposażyć w śruby antykradzieżowe.

Stacje wyposażono m.in. w:
• wkrętak krzyżowy
• wkrętak płaski
• 3 łyżki do opon
• klucz nastawny
• klucz płaski 8x10 mm
• klucz płaski 13x15 mm
• wkrętak TORX w rękojeści |9|10|15|20|25|27|30|40|
• zestaw kluczy imbusowych w rękojeści |2|2,5|3|4|5|6|8|
• pompka z adapterem na wszystkie zawory, gumowym wężem i standardowym
tłokiem
• zestaw kotw montażowych (M10, 8 mm)
• śruby zabezpieczające z grotami, scalające elementy z blach

Dodatkowo chcielibyśmy zaproponować aplikację, która po zeskanowaniu smartfonem kodu QR znajdującego się na obudowie urządzenia zaprezentuje w jak w prosty sposób dokonać naprawy roweru oraz wskaże lokalizację najbliższej stacji naprawy.

Budowa takiej stacji pozwoli mieszkańcom na dokonywanie samodzielnych napraw swoich pojazdów oraz pozytywnie wpłynie na wizerunek naszego miasta wśród odwiedzających nas turystów.

Stacje służą nie tylko dla potrzeb rowerzystów, korzystać z nich mogą również osoby niepełnosprawne do serwisu wózków inwalidzkich. Rodzice do serwisu wózków dziecięcych czy naprawy hulajnóg i deskorolek.

Każda stacja może być personalizowana np. logotypem Miasta Poznania.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Cały Poznań

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Stacje miałby się znależć na każdym dużym osiedlu mieszkalnym
Potencjalni odbiorcy projektu
Odbiorcą projektu są przede wszystkim rowerzyści, których każdego dnia jest coraz więcej.
Obecnie w naszym mieście jest ponad 40 000 osób które każdego dnia wybiera rower jako środek transportu.
Ze stacji korzystać mogą również osoby jeżdżące na deskorolkach, hulajnogach, wózkach inwalidzkich. Dodatkowo stacja może być przydatna do naprawy wózków dziecięcych.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Rynek rowerowy w naszym mieście cały czas rozwija się bardzo dynamicznie. Z roku na rok decyzją Rada Miasta Poznania przybywa coraz więcej ścieżek rowerowych. Rowerzyści niejednokrotnie są w potrzebie szybkiej naprawy roweru w terenie a obecnie nie maja takiej możliwości. Znaczna część mieszkańców naszego miasta nie ma warunków do samodzielnej naprawy roweru, dokonania drobnych regulacji takich jak np. regulacja hamulców, przerzutek czy dopompowanie kół.

Stacja naprawy jest bardzo uniwersalna i pomocna również przy naprawie wózków inwalidzkich, jak i wózków dziecięcych. Często nie posiadamy narzędzi i miejsca aby poradzić sobie z takimi naprawami w domu.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Zakup 120 stacji naprawy rowerów wraz z montażem 738 000
Aplikacja mająca na celu pomocy w naprawie roweru oraz przedstawiająca lokalizacje stacji naprawy 35 000
SUMA: 773 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 230 000
Dodatkowe załączniki
Stacja Naprawy Roweru stacja-naprawy-rower_w.jpg
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Artur Fizynger
Adres email a.fizynger@gmail.com
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
    Decyzja podjęta w pierwszym etapie:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Nie złożono odwołania
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Brak rekomendacji - łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu Zakup 120 stacji: 120 x 6150 zł = 738 000 zł Serwis narzędziowy dla 120 stacji: 120 x 750 zł = 90 000 zł Konserwacja miesięczna jednej stacji: 210 zł co dałoby 1 512 000 zł w ciągu 5 lat dla 120 stacji.
    Zespół Obradował w składzie: Tomasz Mróz Mariusz Kukuczka Łukasz Bandosz
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie
    11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie
    12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 773 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 230 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 828 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 1 512 000 zł
    Koszt oznakowania zrealizowanego projektu - 6 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - nie
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - tak

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.