Rozbudowa przejścia Łowicka-Łomżyńska Osiedle Warszawskie
Kategoria
12 - Antoninek-Zieliniec-Kobylepole, Główna, Ostrów Tumski- Śródka-Zawady-Komandoria, Warszawskie-Pomet-Maltańskie
Nazwa projektu
Rozbudowa przejścia Łowicka-Łomżyńska Osiedle Warszawskie
Skrócony opis projektu
Budowa zjazdu dla wózków dziecięcych i inwalidzkich oraz rowerów w przejściu podziemnym Łomżyńska/Warszawska.
Opis projektu
Tunel pod ulicą Warszawską ma trzy punkty wejścia (do ulicy Łomżyńskiej, do ulicy Trzemeszeńskiej, do linii tramwajowej), potrzebne są dwa zjazdy dla wózków. Ich projekt i budowę można przeprowadzić na kształt zjazdów długich lub łamanych (z zakrętami).
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Łomżyńska, Warszawska, ŁowickaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
przejście podziemne pod ulicą Warszwską do linii tramwajowej i między ulicamiPotencjalni odbiorcy projektu
Osoby w każdym wieku: małe dzieci ich rodzice, osoby niepełnosprawne, osoby starsze na wózkach i z wózkami zakupowymi, rowerzyści.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Przejście tunelem pod ulicą Warszawską łączy dwie części osiedla Warszawskiego. Do najbliższego przejścia bez schodów jest około 0,5 km.
Przejście tunelem jest bezpieczne dla dzieci idących do szkoły i przedszkola oraz na zakupy, jest ustawione w centralnym punkcie osiedla, niedaleko od przychodni, dziennie pokonywane jest przez ogrom użytkowników.
Brak zjazdu dla wózków w tym przejściu utrudnia możliwości przemieszczania się dla osób starszych, osób na wózkach oraz wpływa na bezpieczeństwo dzieci i rowerzystów. Przejście to jest także zaskakujące dla gości osiedla, ponieważ dzisiaj nie spotyka się już miejsc tak ewidentnie nieprzystosowanych dla zjazdu wózków.
Przejście tunelem jest bezpieczne dla dzieci idących do szkoły i przedszkola oraz na zakupy, jest ustawione w centralnym punkcie osiedla, niedaleko od przychodni, dziennie pokonywane jest przez ogrom użytkowników.
Brak zjazdu dla wózków w tym przejściu utrudnia możliwości przemieszczania się dla osób starszych, osób na wózkach oraz wpływa na bezpieczeństwo dzieci i rowerzystów. Przejście to jest także zaskakujące dla gości osiedla, ponieważ dzisiaj nie spotyka się już miejsc tak ewidentnie nieprzystosowanych dla zjazdu wózków.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Projekt i realizacja | 300 000 |
SUMA: | 300 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest Zarząd Dróg Miejskich.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 18.06.2019 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Realizacja zadania jest niemożliwa ze względu na niespełnienie norm przewidzianych Prawem Budowlanym. Budowa zjazdu wymuszałaby zbyt duże pochylenie - ok. 40 % przy dopuszczalnym poziomie 8 %. Projekt niezgodny zasadami Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego rozdział II, pkt 13, ppkt g) (załącznik do uchwały nr X/137/VIII/2019 Rady Miasta Poznania z dnia 16 kwietnia 2019 r.).Zespół Obradował w składzie: Olejniczak Krzysztof, Libicki Piotr, Woźny Ireneusz, Pluta Grzegorz, Gowin-Sikora Paulina, Heilman Maciej, Saleta Maciej, Zalewska Ewa, Jankowska-Kranz Agnieszka, Balcerzak Dariusz, Spychała Krystian, Gawełek Lech, Koziński Damian, Makowski Marek,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - tak12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 300 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - nieB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie