Inwestujmy w oświatę-remonty SP6 i P53
Kategoria
8 - Chartowo, Rataje, Żegrze
Nazwa projektu
Inwestujmy w oświatę-remonty SP6 i P53
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada wykonanie remontów w Szkole Podstawowej nr 6 i Przedszkolu nr 53
Opis projektu
Projekt zakłada wykonanie kapitalnych remontów części pomieszczeń Szkoły Podstawowej nr 6 i Przedszkola nr 53.
Szkoła Podstawowa nr 6
1. Remont 3 sanitariatów uczniowskich – roboty rozbiórkowe (wyburzenie ścianek działowych kabin ustępowych, skucie glazury ściennej i posadzek demontaż wszystkich urządzeń oraz pionów kanalizacyjnych i wodociągowych), wykonanie nowych murowanych ścianek działowych dzielących umywalnie od ustępów, wykonanie nowej warstwy szlichty z nowymi spadkami na podłodze, położenie glazury na ścianach i terrakoty na podłogach, wykonanie nowych drzwi wejściowych, wymiana instalacji elektrycznej i lamp, wykonanie nowych pionów kanalizacji sanitarnej i wodnej, montaż nowych urządzeń sanitarnych. Koszt 180.000 zł.
2. Remont korytarza i klatki schodowej – skucie tynków, szpachlowanie i malowanie ścian, wymiana instalacji elektrycznej i oświetlenia. Koszt 100.000 zł.
3. Wymiana drzwi do sal lekcyjnych – konieczna z powodu remontu korytarza oraz planowanych remontów sal lekcyjnych. Koszt 100.000 zł.
Przedszkole nr 53
1. Remont 3 sal dydaktycznych (Jagódki, Leśne Ludki i Świetliki)- wymiana instalacji elektrycznej wraz z nowymi lampami, usuniecie starych warstw farby, gipsowanie, szpachlowanie , malowanie ścian, malowanie rur i kaloryferów, cyklinowanie, uzupełnianie ubytków i lakierowanie parkietu w 1 sali, wymiana podłóg. Koszt 66.000 zł.
2. Wymiana ścianki szklanej wiatrołapu- wykucie z muru ościeżnic o powierzchni ponad 2 m2, montaż ścianek aluminiowych oszklonych. Koszt 32.390 zł.
3. Remont łazienki na parterze - prace wyburzeniowe, roboty instalacyjne ( wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej, wymiana ubikacji, założenie nowego brodzika), roboty płytkarskie, roboty malarskie, wymiana 2 szt.drzwi wewnętrznych, roboty elektryczne. Koszt 44.800 zł.
4. Remont klatki schodowej - wymiana instalacji elektrycznej, gipsowanie, szpachlowanie, malowanie ścian, malowanie poręczy, wymiana wykładziny na schodach. Koszt 15.100 zł.
5. Remont korytarza- wymiana instalacji elektrycznej i lamp, gipsowanie, szpachlowanie i malowanie ścian, wymiana wykładziny obiektowej. Koszt 15.200zł.
6. Remont szatni - wymiana instalacji elektrycznej i lamp, szpachlowanie, gipsowanie, malowanie ścian, zerwanie posadzki z tworzywa i położenie nowej wykładziny obiektowej . Koszt 38.750 zł.
Szkoła Podstawowa nr 6
1. Remont 3 sanitariatów uczniowskich – roboty rozbiórkowe (wyburzenie ścianek działowych kabin ustępowych, skucie glazury ściennej i posadzek demontaż wszystkich urządzeń oraz pionów kanalizacyjnych i wodociągowych), wykonanie nowych murowanych ścianek działowych dzielących umywalnie od ustępów, wykonanie nowej warstwy szlichty z nowymi spadkami na podłodze, położenie glazury na ścianach i terrakoty na podłogach, wykonanie nowych drzwi wejściowych, wymiana instalacji elektrycznej i lamp, wykonanie nowych pionów kanalizacji sanitarnej i wodnej, montaż nowych urządzeń sanitarnych. Koszt 180.000 zł.
2. Remont korytarza i klatki schodowej – skucie tynków, szpachlowanie i malowanie ścian, wymiana instalacji elektrycznej i oświetlenia. Koszt 100.000 zł.
3. Wymiana drzwi do sal lekcyjnych – konieczna z powodu remontu korytarza oraz planowanych remontów sal lekcyjnych. Koszt 100.000 zł.
Przedszkole nr 53
1. Remont 3 sal dydaktycznych (Jagódki, Leśne Ludki i Świetliki)- wymiana instalacji elektrycznej wraz z nowymi lampami, usuniecie starych warstw farby, gipsowanie, szpachlowanie , malowanie ścian, malowanie rur i kaloryferów, cyklinowanie, uzupełnianie ubytków i lakierowanie parkietu w 1 sali, wymiana podłóg. Koszt 66.000 zł.
2. Wymiana ścianki szklanej wiatrołapu- wykucie z muru ościeżnic o powierzchni ponad 2 m2, montaż ścianek aluminiowych oszklonych. Koszt 32.390 zł.
3. Remont łazienki na parterze - prace wyburzeniowe, roboty instalacyjne ( wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej, wymiana ubikacji, założenie nowego brodzika), roboty płytkarskie, roboty malarskie, wymiana 2 szt.drzwi wewnętrznych, roboty elektryczne. Koszt 44.800 zł.
4. Remont klatki schodowej - wymiana instalacji elektrycznej, gipsowanie, szpachlowanie, malowanie ścian, malowanie poręczy, wymiana wykładziny na schodach. Koszt 15.100 zł.
5. Remont korytarza- wymiana instalacji elektrycznej i lamp, gipsowanie, szpachlowanie i malowanie ścian, wymiana wykładziny obiektowej. Koszt 15.200zł.
6. Remont szatni - wymiana instalacji elektrycznej i lamp, szpachlowanie, gipsowanie, malowanie ścian, zerwanie posadzki z tworzywa i położenie nowej wykładziny obiektowej . Koszt 38.750 zł.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
os. Rusa 56, os. Lecha 14Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Placówki znajdują się na terenie Spółdzielni Mieszkaniowej "Osiedle Młodych" w PoznaniuPotencjalni odbiorcy projektu
Dzieci i młodzież oraz pracownicy Szk. Podst. nr 6 i Przedszkola nr 53, rodzice, dziadkowie , mieszkańcy
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Nikogo nie trzeba przekonywać jak ważny dla rozwoju człowieka jest okres uczęszczania do przedszkola i szkoły podstawowej. To tutaj ,podczas procesu dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczego, dzieci i młodzież zdobywają wiadomości i umiejetnosci, kształtują cechy osobowości, rozwijają indywidualne zainteresowania, przygotowują się do dalszych etapów edukacji i życia dorosłego. Placówki oświatowe to także miejsce pracy nauczycieli, pedagogów, psychologów oraz pracowników administracji i obsługi. Wszyscy powinni mieć zapewnione właściwe, na miare XXI wieku, i bezpieczne warunki do zabawy, nauki i pracy.
Budynki Przedszkola nr 53 i Szkoły Podstawowej nr 6 powstały w latach 1977 i 1981, a więc są intensywnie eksploatowane przez czterdzieści lat. Niewystarczające nakłady finansowe na remonty powodują systematyczne pogarszanie się warunków dla przebywajacych w obiektach dzieci i pracowników. Projekt remontów to bardzo istotne dla społeczności szkolnej i przedszkolnej przedsięwziecie. Warto zainwestować w chartowska oświatę.
Budynki Przedszkola nr 53 i Szkoły Podstawowej nr 6 powstały w latach 1977 i 1981, a więc są intensywnie eksploatowane przez czterdzieści lat. Niewystarczające nakłady finansowe na remonty powodują systematyczne pogarszanie się warunków dla przebywajacych w obiektach dzieci i pracowników. Projekt remontów to bardzo istotne dla społeczności szkolnej i przedszkolnej przedsięwziecie. Warto zainwestować w chartowska oświatę.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Szkoła Podstawowa nr 6
1. Remont 3 sanitariatów uczniowskich – roboty rozbiórkowe (wyburzenie ścianek działowych kabin ustępowych, skucie glazury ściennej i posadzek demontaż wszystkich urządzeń oraz pionów kanalizacyjnych i wodociągowych), wykonanie nowych murowanych ścianek działowych dzielących umywalnie od ustępów, wykonanie nowej warstwy szlichty z nowymi spadkami na podłodze, położenie glazury na ścianach i terrakoty na podłogach, wykonanie nowych drzwi wejściowych, wymiana instalacji elektrycznej i lamp, wykonanie nowych pionów kanalizacji sanitarnej i wodnej, montaż nowych urządzeń sanitarnych. Koszt 180.000 zł 2. Remont korytarza i klatki schodowej – skucie tynków, szpachlowanie i malowanie ścian, wymiana instalacji elektrycznej i oświetlenia. Koszt 100.000 zł 3. Wymiana drzwi do sal lekcyjnych – konieczna z powodu remontu korytarza oraz planowanych remontów sal lekcyjnych. Koszt 100.000 zł. |
380 000 |
Przedszkole nr 53
1. Remont 3 sal dydaktycznych - wymiana instalacji elektrycznej wraz z nowymi lampami, usuniecie starych warstw farby, gipsowanie, szpachlowanie , malowanie ścian, malowanie rur i kaloryferów, renowacja parkietu w 1 sali, zerwanie posadzki z tworzyw sztucznych i położenie nowej wykładziny obiektowej w 2 salach. Koszt 66.000 zł. 2. Wymiana ścianki szklanej wiatrołapu- wykucie z muru ościeżnic o powierzchni ponad 2 m2, montaż ścianek aluminiowych oszklonych. Koszt 32.390 zł. 3. Remont łazienki na parterze - prace wyburzeniowe; skucie płytek ze ścian i podłóg: roboty instalacyjne ( wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej, wymiana ubikacji, założenie nowego brodzika), roboty płytkarskie ( nowe płytki na podłogi i ściany), roboty malarskie( gipsowanie,szpachlowanie i malowanie ścian, malowanie kaloryferów i rur), wymiana 2 szt.drzwi wewnętrznych, roboty elektryczne. Koszt 44.800 zł. |
143 190 |
Przedszkole nr 53 cd.
4. Remont klatki schodowej - wymiana instalacji elektrycznej, gipsowanie, szpachlowanie, malowanie ścian, malowanie poręczy, wymiana wykładziny na schodach. Koszt 15.100 zł. 5. Remont korytarza- wymiana instalacji elektrycznej i lamp, gipsowanie, szpachlowanie i malowanie ścian, wymiana wykładziny obiektowej. Koszt 15.200 zł. 6. Remont szatni - wymiana instalacji elektrycznej i lamp, szpachlowanie, gipsowanie, malowanie ścian, zerwanie posadzki z tworzywa i położenie nowej wykładziny obiektowej. Koszt 38.750 zł. |
69 050 |
SUMA: | 592 240 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest Wydział Oświaty.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 25.06.2019 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 592 240 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 592 240 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE CHARTOWO
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Koleta Ceglarek, Wojciech Chudy, Grzegorz Cwojdziński, Grzegorz Grochowski, Andrzej Kalman, Urszula Krupińska, Krzysztof Kubiak, Joanna Multaniak, Stanisław Mysior, Ewa Pilarczyk, Wojciech Szymczak.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak