Nowoczesny plac zabaw Przedszkola 93
Kategoria
4 - Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka- Minikowo-Marlewo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Nazwa projektu
Nowoczesny plac zabaw Przedszkola 93
Skrócony opis projektu
Wymiana wielofunkcyjnych sprzętów na placu zabaw.
Kontynuacja realizacji modernizacji części sportowo -rekreacyjnej placu zabaw.
Opis projektu
Celem projektu jest dokończenie inwestycji przebudowy ogrodu przedszkolnego. Projekt zakłada:
- dokończenie modernizacji terenu placu zabaw przy Przedszkolu nr 93 w Poznaniu o część rekreacyjną zawierającą ścieżkę edukacyjną - Ruch drogowy, umożliwiającą jazdę na rowerkach dziecięcych,
- wymianę sprzętu zabawowego na wielofunkcyjne urządzenia zabawowe,
-postawienie ogrodzenia z siatkami ochronnymi.
- dokończenie modernizacji terenu placu zabaw przy Przedszkolu nr 93 w Poznaniu o część rekreacyjną zawierającą ścieżkę edukacyjną - Ruch drogowy, umożliwiającą jazdę na rowerkach dziecięcych,
- wymianę sprzętu zabawowego na wielofunkcyjne urządzenia zabawowe,
-postawienie ogrodzenia z siatkami ochronnymi.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Skibowa 13Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
projekt jest przewidziany na terenie działki nr1/15, ark41, obr Spławie, należącej do zasobu Miasta PoznaniaPotencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy osiedla Szczepankowo-Spławie-Krzesinki, wychowankowie Przedszkola nr 93 w Poznaniu, uczniowie Szkoły podstawowej nr 61 w Poznaniu.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
W ramach grantu uzyskanego w 2019 roku w Przedszkolu nr 93 powstał projekt przebudowy ogrodu z wydzieleniem części rekreacyjno-sportowej. Odwodniono teren placu zabaw, powstało boisko ze sztuczną trawą. Z boiska korzysta ok. 200 dzieci, wychowanków przedszkola. Prowadzone są systematyczne zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu. Dokończenie inwestycji przyczyni się do stworzenia atrakcyjnej przestrzeni rekreacyjno-zabawowej, której brak na terenie osiedla. Zaskutkuje to zwiększeniem integracji przedszkola ze społecznością lokalną. Umożliwi optymalne wykorzystanie terenu placu zabaw, boiska sportowego podczas codziennych zajęć sportowych oraz licznych imprez organizowanych dla dzieci, rodziców i mieszkańców osiedla. Zmodernizowany plac zabaw będzie służył nie tylko wychowankom przedszkola lecz wszystkim dzieciom z osiedla. Wpłynie również pozytywnie na uatrakcyjnienie zajęć wychowania fizycznego. Planowane zagospodarowanie terenu przyczyni się do podniesienia jakości imprez organizowanych na świeżym powietrzu.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
modernizacja części rekreacyjnej placu zabaw ze ścieżką edukacyjną o ruchu drogowym | 120 000 |
wielofunkcyjne urządzenia zabawowe wraz z ogrodzeniem części zabawowej | 160 000 |
wykonanie ogrodzenia części zabawowej | 20 000 |
SUMA: | 300 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Docelowy plan zagospodarowania ogrodu przedszkolnego | PLAN ZAGOSPODAROWANIA OGRODU PRZEDSZKOLNEGO 1.pdf |
Plan zagospodarowania ogrodu przedszkolnego - mapa | PLAN ZAGOSPODAROWANIA OGRODU PRZEDSZKOLNEGO 2.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 300 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 300 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE SZCZEPANKOWO-SPŁAWIE-KRZESINKI
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: BUKO Jarosław, DARACZ Błażej, FILIPIAK Krzysztof, FILIPIAK Magdalena, KANIEWSKA Wiesława, KRUSZONA Iwona, NAJDKOWSKA Irena, PACZKOWSKI Marek, PRZYBYŁA Mariusz, TOMASZEWSKA Monika, WOŹNIAK PawełKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak