Rowerem szybciej-bezpieczna ścieżka rowerowa doCentrum


Kategoria
11 - Fabianowo-Kotowo, Górczyn, Junikowo, Kwiatowe, Ławica
Nazwa projektu
Rowerem szybciej-bezpieczna ścieżka rowerowa doCentrum
Skrócony opis projektu
Budowa brakującego odcinka ścieżki rowerowej na ul.J.Brzechwy, integrująca istniejące i planowane odcinki z ul.Grunwaldzką.
Opis projektu
Na os. Ławica rower jest jednym z najpopularniejszych środków lokomocji, a jego rola rośnie wraz z długością bezpiecznych ścieżek rowerowych. Mój projekt dot. budowy brakującego odcinka ścieżki na ul.J.Brzechwy, łączącego planowany odcinek drogi rowerowej ze Skórzewa wzdłuż ul.Złotowskiej z drogą na ul. Bukowskiej i Grunwaldzkiej, które prowadzą do Centrum. Brakujący odcinek oprawia rónież bezpieczeństwo przejazdu uczniów z os. Bajkowego do Szkoły Podstawowej nr 74 na ul.Bułgarskiej/Trybunalskiej. Jak wyliczają rowerzyści czas dojazdu do Kaponiery rowerem i samochodem zrównają się, a często - "Rowerem będzie szybciej".
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

ul. Brzechwy - str. południowa od Makuszyńskiego do Leśnych Skrzatów

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

mapka z obmiarem trasy, inwestycja do wysokości uzyskanych środków
Potencjalni odbiorcy projektu
Beneficjentami projektu będą wszyscy mieszkańcy os.Ławica, a szczególnie rowerzyści z os. Bajkowego i Starej Ławicy korzystający z rowerów przy dojazdach do szkoły, marketów, do pracy w Centrum oraz seniorzy jeżdżący po osiedlu i po Lasku Marcelińskim rekreacyjnie.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Przybliżenie os.Ławica do Centrum przez integrację osiedlowych ścieżek rowerowych z układem ogólno-miejskim. Zwiększenie bezpieczeństwa przez ograniczenie jazdy po chodnikach i przecinania niebezpiecznych skrzyżowań. Efekt ekologiczny-ograniczenie dowożenia i odbierania dzieci ze szkół samochodami, co widzimy codziennie w godzinach 7-9 i 14-16. Efekt społeczny- stworzenie warunków dla seniorów do bezpiecznych, rekreacyjnych spacerów rowerowych po os. Ławica.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
dokumentacja techniczna (częściowy projekt już istnieje) 15 000
koszt budowy asfaltowej ścieżki rowerowej 585 000
SUMA: 600 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 5 000
Dodatkowe załączniki
mapka ul.Brzechwy z zaznaczonym przebiegiem ścieżki rowerowej mapka ul.Brzechwy.pdf
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Mieczysław Bittner
Telefon 790209850
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest Zarząd Dróg Miejskich.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 18.06.2019 r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.