Rower miejski dla osiedla Fabianowo-Kotowo
Kategoria
11 - Fabianowo-Kotowo, Górczyn, Junikowo, Kwiatowe, Ławica
Nazwa projektu
Rower miejski dla osiedla Fabianowo-Kotowo
Skrócony opis projektu
Ustanowienie trzech stref wypożyczania i zwrotów rowerów PRM 4G na terenie osiedla Fabianowo-Kotowo
Opis projektu
Poznański Rower Miejski jest z roku na rok coraz popularniejszy. Mieszkańcy coraz chętniej korzystają z tej formy transportu, odciążając tym samym transport miejski. Wprowadzenie tego typu systemu przyczynia się do: zmniejszenie zatłoczenia i poprawy jakości powietrza, zwiększenia dostępności i zmniejszenia kosztów ponoszonych na rozszerzanie sieci transportowej, poprawa wizerunku miejskiego rowerzysty, świadczenie usług komplementarnych w stosunku do publicznego transportu, poprawy stanu zdrowia mieszkańców, przyciągania nowych rowerzystów, poprawy wizerunku miasta, wpływa na lokalną gospodarkę oraz przyczynia się do poprawy infrastruktury rowerowej w mieście.
Przedmiotowy projekt polegać ma na wyznaczeniu trzech nowych stref wypożyczania i zwrotów rowerów PRM czwartej generacji na terenie osiedla Fabianowo-Kotowo.
Osiedle jest peryferyjnie położone na terenie miasta w jego południowo-zachodniej części i stanowi trasę przelotową dla ludzi pracujących w mieście, a mieszkających w sąsiednich gminach (Luboń, Komorniki).
Najbliższe stacje (w tym strefy) rowerów miejskich znajdują się na sąsiednich osiedlach - dopiero po drugiej stronie Szacht na Świerczewie (Leszczyńska/Kocha) i w znacznym oddaleniu na Górczynie (pętla autobusowa) czy koło cmentarza Junikowo. W kwietniu bieżącego roku również sąsiedni Luboń uruchomił własny system roweru miejskiego (zsynchronizowany z systemem PRM).
Poniżej bardziej szczegółowy opis proponowanych lokalizacji, w tym alternatywnych (gdyby pierwsza lokalizacja dla danego obszaru była odrzucona):
Fabianowo:
1a - przy ul. Pobielskiej koło budynku poczty i biblioteki
lub
1b - przy ul. Fabianowo na terenie rekreacyjnym (plac zabaw) naprzeciw szkoły podstawowej nr 52
Kotowo:
2a - przy skrzyżowaniu ul. Uradzkiej z ul. Kotowo, koło przystanku autobusowego
lub
2b - przy skrzyżowaniu ul. Kotowo z ul. Wandy Modlibowskiej, obok przystanku autobusowego
3 - Szachty: ul. Mieleszyńska obok wieży widokowej
Przedmiotowy projekt polegać ma na wyznaczeniu trzech nowych stref wypożyczania i zwrotów rowerów PRM czwartej generacji na terenie osiedla Fabianowo-Kotowo.
Osiedle jest peryferyjnie położone na terenie miasta w jego południowo-zachodniej części i stanowi trasę przelotową dla ludzi pracujących w mieście, a mieszkających w sąsiednich gminach (Luboń, Komorniki).
Najbliższe stacje (w tym strefy) rowerów miejskich znajdują się na sąsiednich osiedlach - dopiero po drugiej stronie Szacht na Świerczewie (Leszczyńska/Kocha) i w znacznym oddaleniu na Górczynie (pętla autobusowa) czy koło cmentarza Junikowo. W kwietniu bieżącego roku również sąsiedni Luboń uruchomił własny system roweru miejskiego (zsynchronizowany z systemem PRM).
Poniżej bardziej szczegółowy opis proponowanych lokalizacji, w tym alternatywnych (gdyby pierwsza lokalizacja dla danego obszaru była odrzucona):
Fabianowo:
1a - przy ul. Pobielskiej koło budynku poczty i biblioteki
lub
1b - przy ul. Fabianowo na terenie rekreacyjnym (plac zabaw) naprzeciw szkoły podstawowej nr 52
Kotowo:
2a - przy skrzyżowaniu ul. Uradzkiej z ul. Kotowo, koło przystanku autobusowego
lub
2b - przy skrzyżowaniu ul. Kotowo z ul. Wandy Modlibowskiej, obok przystanku autobusowego
3 - Szachty: ul. Mieleszyńska obok wieży widokowej
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ul. Kotowo; ul. Fabianowo; ul. MieleszyńskaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Lokalizacje: 1a - działka nr 1/7, arkusz 08, obręb 36, 1b - działki nr 12 i 13, arkusz 08, obręb 36, 2 a - działki nr 22/1 i 22/10, arkusz 07, obręb 37, 2b - działka nr 20, arkusz 05, obręb 37, 3 - działka nr 1/5, arkusz 22, obręb 36Potencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy miasta, a w szczególności mieszkańcy osiedla Fabianowo-Kotowo
Uzasadnienie dla realizacji projektu
W związku z peryferyjnym położeniem osiedle Fabianowo-Kotowo jest otoczone przez miejsca gdzie można wypożyczać i zwracać rowery miejskie, ale na jego terenie brakuje jakiejkolwiek stacji czy strefy wypożyczania rowerów należący do sieci PRM, przez co mieszkańcy osiedla są praktycznie wykluczeni z możliwości korzystania z systemu. Aktualnie zgłaszane są przez mieszkańców porzucone lub pozostawione w miejscach do tego nieprzeznaczonych rowery sieci PRM na terenie osiedla. Ustanowienie oficjalnych dwóch nowych stref we wskazanych lokalizacjach na Fabianowie i Kotowie umożliwi mieszkańcom korzystanie z PRM i spowoduje połączenie siecią rowerową osiedla z sąsiadami: osiedlami Junikowo, Górczyn i Świerczewo i miastem Luboń. Należy zauważyć, iż od kilku lat intensywnie rozwijane są tereny Szacht, gdzie również wskazane jest ustanowienie przedmiotowej strefy, dzięki czemu dodatkowo zostanie zwiększona atrakcyjność i dostępność tych terenów.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Koszt wykonania 3 stref (w tym nawierzchni, oznakowania i pozostałych elementów niezbędnych do jej funkcjonowania) | 75 000 |
SUMA: | 75 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 15 000 |
Dodatkowe załączniki
Lokalizacja stacji 2b | Stacja 2b.jpg |
Lokalizacja stacji 3 | Stacja 3.jpg |
Lokalizacja stacji 1a | Stacja 1a.jpg |
Lokalizacja stacji 1b | Stacja 1b.jpg |
Lokalizacja stacji 2a | Stacja 2a.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami opiniuje projekt pozytywnie ale tylko i wyłącznie w odniesieniu do lokalizacji nr 1a (Biblioteka Raczyńskich), 1b - teren przekazany Radzie Osiedla do korzystania (WJPM), 2b i 3 - ZDM. W odniesieniu do lokalizacji nr 2a może być brana pod uwagę tylko i wyłącznie działka nr 22/1 (ZDM). Wobec powyższego jednostkami właściwymi do zaopiniowania projektu są: WJPM, ZDM, ZTM i Wydział Kultury.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 27.06.2019 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Brak rekomendacji - łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu Roczny koszt utrzymania 1 strefy PRM (utrzymanie parametrów dostępności rowerów, relokacja, serwis): 30 000 zł Roczny koszt utrzymania 3 stref PRM (utrzymanie parametrów dostępności rowerów, relokacja, serwis): 90 000 zł 5 letni koszt utrzymania 3 stref PRM (utrzymanie parametrów dostępności rowerów, relokacja, serwis): 450 000 złZespół Obradował w składzie: Magdalena Centlewska Mariusz Kukuczka Łukasz BandoszKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 75 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 15 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 75 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 450 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - 1 500 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - tak