Rowerowy pakiet: Górczyn-Junikowo-Ławica
Kategoria
11 - Fabianowo-Kotowo, Górczyn, Junikowo, Kwiatowe, Ławica
Nazwa projektu
Rowerowy pakiet: Górczyn-Junikowo-Ławica
Skrócony opis projektu
Ułatwienia rowerowe i edukacja. Lasek Marceliński + Dmowskiego + Sielska + Junikowo
Opis projektu
Projekt zakłada wdrożenie kilku inwestycji rowerowych, które ułatwią poruszanie się rowerem mieszkańcom południowo-zachodniego Poznania (przede wszystkim Górczyn, Ławica, Junikowo), a także realizację edukacyjnego festynu rowerowego.
INWESTYCJE
1. Lasek Marceliński - poprawa nawierzchni na popularnej trasie rowerowej (z zachowaniem nawierzchni gruntowej)
Wymiana nawierzchni na krytycznych odcinkach trasy rowerowej przez Lasek Marceliński na przedłużeniu ul. Leśnych Skrzatów w kierunku Cmentarza Junikowskiego i os. Kwiatowego. Eliminacja najbardziej uciążliwych miejsc (dziury, piasek, duże koleiny).
2. Dmowskiego - pieszo-rowerowy łącznik przez tory do ul. Czechosłowackiej
Wymiana nawierzchni na równą asfaltową na południowym odcinku Dmowskiego, w rejonie między ul. Drużynową i Czechosłowacką (przecięcie torów kolejowych), tam, gdzie nie ma obecnie nawierzchni asfaltowej, a teren jest zarządzany przez miasto.
Zakres do wysokości środków, kluczowa jest realizacja odcinka między torami i na południe od torów (bliżej Czechosłowackiej).
Inwestycja łączy się z planami miasta dotyczącymi zbudowania nowej drogi dla rowerów wzdłuż ul. Dmowskiego w kierunku centrum.
3. Sielska - udrożnienie przejazdu przez Głogowską
Na ul. Sielskiej znajduje się zatarty kontrapas rowerowy ze ślepym zakończeniem na chodniku. W ramach inwestycji miałby zostać ustawiony sygnalizator na końcu kontrapasa przy skrzyżowaniu z ul. Głogowską, który umożliwiłby bezpośredni, poprawny inżynieryjnie przejazd w poprzek ulicy (już obecnie skrzyżowanie jest osygnalizowane).
Inwestycja łączyłaby się z powstałym niedawno kontrapasem na dalszym odcinku ul. Bosej w stronę ul. Dmowskiego, tworząc dłuższy, komfortowy ciąg.
EDUKACYJNY FESTYN ROWEROWY
Osiedlowy festyn rowerowy na Junikowie w maju/czerwcu, w ramach którego:
+ mieszkańcy będą mogli przetestować rowery elektryczne i towarowe
+ odbędą się warsztaty z serwisowania rowerów dla dorosłych i młodzieży szkolnej
+ będzie można skonsultować swoją trasę rowerem do pracy lub szkoły
+ odbędą się prezentacje dotyczące bezpiecznego poruszania i korzyści zdrowotnych jazdy na rowerze
+ mieszkańcy będą mogli oznaczyć na mapie potrzeby w zakresie poprawy warunków ruchu rowerowego i pieszego w swojej okolicy
Preferowana lokalizacja: Park Michałowskiego (przy pętli Budziszyńska).
INWESTYCJE
1. Lasek Marceliński - poprawa nawierzchni na popularnej trasie rowerowej (z zachowaniem nawierzchni gruntowej)
Wymiana nawierzchni na krytycznych odcinkach trasy rowerowej przez Lasek Marceliński na przedłużeniu ul. Leśnych Skrzatów w kierunku Cmentarza Junikowskiego i os. Kwiatowego. Eliminacja najbardziej uciążliwych miejsc (dziury, piasek, duże koleiny).
2. Dmowskiego - pieszo-rowerowy łącznik przez tory do ul. Czechosłowackiej
Wymiana nawierzchni na równą asfaltową na południowym odcinku Dmowskiego, w rejonie między ul. Drużynową i Czechosłowacką (przecięcie torów kolejowych), tam, gdzie nie ma obecnie nawierzchni asfaltowej, a teren jest zarządzany przez miasto.
Zakres do wysokości środków, kluczowa jest realizacja odcinka między torami i na południe od torów (bliżej Czechosłowackiej).
Inwestycja łączy się z planami miasta dotyczącymi zbudowania nowej drogi dla rowerów wzdłuż ul. Dmowskiego w kierunku centrum.
3. Sielska - udrożnienie przejazdu przez Głogowską
Na ul. Sielskiej znajduje się zatarty kontrapas rowerowy ze ślepym zakończeniem na chodniku. W ramach inwestycji miałby zostać ustawiony sygnalizator na końcu kontrapasa przy skrzyżowaniu z ul. Głogowską, który umożliwiłby bezpośredni, poprawny inżynieryjnie przejazd w poprzek ulicy (już obecnie skrzyżowanie jest osygnalizowane).
Inwestycja łączyłaby się z powstałym niedawno kontrapasem na dalszym odcinku ul. Bosej w stronę ul. Dmowskiego, tworząc dłuższy, komfortowy ciąg.
EDUKACYJNY FESTYN ROWEROWY
Osiedlowy festyn rowerowy na Junikowie w maju/czerwcu, w ramach którego:
+ mieszkańcy będą mogli przetestować rowery elektryczne i towarowe
+ odbędą się warsztaty z serwisowania rowerów dla dorosłych i młodzieży szkolnej
+ będzie można skonsultować swoją trasę rowerem do pracy lub szkoły
+ odbędą się prezentacje dotyczące bezpiecznego poruszania i korzyści zdrowotnych jazdy na rowerze
+ mieszkańcy będą mogli oznaczyć na mapie potrzeby w zakresie poprawy warunków ruchu rowerowego i pieszego w swojej okolicy
Preferowana lokalizacja: Park Michałowskiego (przy pętli Budziszyńska).
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Lasek Marceliński + Dmowskiego + Sielska + Park MichałowskiegoInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Inwestycje: Lasek Marceliński + Dmowskiego + Sielska. Festyn edukacyjny: Park MichałowskiegoPotencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy południowo-zachodniego Poznania. Osoby poruszające się na rowerach, dbające o zdrowie, poruszające się rekreacyjnie, do pracy, do szkoły, na zakupy.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Każda z proponowanych inwestycji uzupełnia braki na dłuższych ciągach rowerowych, poprawiając bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Festyn zwiększy wiedzę mieszkańców, wyniesiona wiedza pozwoli się bezpieczniej poruszać rowerem i pewniej czuć na drogach.
Festyn zwiększy wiedzę mieszkańców, wyniesiona wiedza pozwoli się bezpieczniej poruszać rowerem i pewniej czuć na drogach.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Lasek Marceliński - poprawa nawierzchni | 100 000 |
Dmowskiego - pieszo-rowerowy łącznik do Czechosłowackiej | 200 000 |
Sielska - udrożnienie przejazdu | 250 000 |
Edukacyjny festyn rowerowy | 50 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 80 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest Zarząd Dróg Miejskich.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 11.06.2019 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Gabinet Prezydenta
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Proponowana inwestycja jest niezgodna z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego (uchwała nr XXVII/377/VII/2016 Rady Miasta Poznania z dnia 5 kwietnia 2016 r. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Świerczewo – część A” w Poznaniu). W ramach realizacji zadania niezbędna jest regulacja terenowo-prawna. Dodatkowo MPZP przewiduje konieczność wybudowania placu do zawracania dla samochodów ciężarowych. Realizacja wymaga również uzyskania uzgodnień w szczególności z zarządcą infrastruktury kolejowej PKP. Realizacja projektu nie jest możliwa w okresie 2 lat. Szacowany koszt realizacji przekracza wartość 2 mln. zł. Projekt niezgodny zasadami Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego rozdział II, pkt 12, ppkt c) oraz pkt 13, ppkt d) (załącznik do uchwały nr X/137/VIII/2019 Rady Miasta Poznania z dnia 16 kwietnia 2019 r.). Dodać należy, iż – zgodnie z opinią ZZM - Park Michalskiego jest parkiem kameralnym i absolutnie nie ma możliwości zorganizowania w nim festynu.Zespół Obradował w składzie: Dagmara Woźniak, Karolina KubisKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - tak- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - nie10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 80 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - nieB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie