Rekreacja na Strzeszynie - osiedlowy pawilon
Kategoria
2 - Kiekrz, Krzyżowniki-Smochowice, Podolany, Strzeszyn
Nazwa projektu
Rekreacja na Strzeszynie - osiedlowy pawilon
Skrócony opis projektu
Ustawienie na terenach sportowo-rekreacyjnych przy ul. Kaczmarskiego prefabrykowanego pawilonu do obsługi zespołu sportowo-rekreacyjnego.
Opis projektu
Strzeszyn to wspaniałe, szybko rozwijające się osiedle, które jednocześnie poza kościołami, przedszkolami i szkołą nie ma żadnego miejsca, w którym mieszkańcy, niezależnie od pogody i pory roku mogliby się spotkać i np. pograć w gry planszowe, poćwiczyć jogę lub stretching zorganizować spotkanie klubu seniora, miłośników robótek ręcznych lub fanów kryminałów albo poezji.
Kompleks rekreacyjno sportowy przy rondzie Czapskiego od kilku lat integruje dzieci i młodzież korzystającą z placu zabaw, workoutu i boiska, więc umiejscowienie na tym terenie całorocznego pawilonu, pozwoli na pełniejsze wykorzystanie tego miejsca również w okresie jesienno-zimowym i rozszerzy ofertę o aktywności takie jak szachy, brydż sportowy, gry planszowe i kameralne zajęcia sportowe, co przyczyni się również do integracji starszych pokoleń. Pawilon będzie też pełnił funkcję zaplecza dla terenów rekreacyjnych. Węzeł sanitarny będzie przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych i rodziców z małymi dziećmi. Reszta budynku to wielofunkcyjny open space ze stolikami i podręcznym księgozbiorem. Budynek modułowy o powierzchni około 60-80 m2 zostanie przywieziony gotowy na docelowe miejsce. Obiektem będzie zajmować się osoba zatrudniona na pół etatu.
Kompleks rekreacyjno sportowy przy rondzie Czapskiego od kilku lat integruje dzieci i młodzież korzystającą z placu zabaw, workoutu i boiska, więc umiejscowienie na tym terenie całorocznego pawilonu, pozwoli na pełniejsze wykorzystanie tego miejsca również w okresie jesienno-zimowym i rozszerzy ofertę o aktywności takie jak szachy, brydż sportowy, gry planszowe i kameralne zajęcia sportowe, co przyczyni się również do integracji starszych pokoleń. Pawilon będzie też pełnił funkcję zaplecza dla terenów rekreacyjnych. Węzeł sanitarny będzie przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych i rodziców z małymi dziećmi. Reszta budynku to wielofunkcyjny open space ze stolikami i podręcznym księgozbiorem. Budynek modułowy o powierzchni około 60-80 m2 zostanie przywieziony gotowy na docelowe miejsce. Obiektem będzie zajmować się osoba zatrudniona na pół etatu.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Teren sportu i rekreacji między ulicami Kaczmarskiego i WierzyńskiegoInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Zgodnie z Mpzp dla terenów w rejonie ulic Biskupińskiej i L.Tołstoja w Poznaniu http://www.mpu.pl/plany.php?s=6&p=96. Zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Poznania 209/2014/P z dnia 14.04.2014 teren został przekazany Osiedlu Strzeszyn z przeznaczeniem na sport i rekreację.Potencjalni odbiorcy projektu
Odbiorcami projektu są wszyscy mieszkańcy Strzeszyna, różne grupy wiekowe, w tym seniorzy.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Na Strzeszynie brakuje obiektu sportowo-rekreacyjnego wyposażonego w zaplecze. Teren w MPZP jest przewidziany pod sport i rekreację. W tej chwili w toku są prace nad wykonaniem przyłącza elektrycznego na działce. Brakuje zatem jedynie przyłącza wod-kan, aby można było ustawić prefabrykowany pawilon.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Projekt zagospodarowania, wykonanie projektów przyłącza wod-kan 20 000 zł | 20 000 |
Zakup i ustawienie pawilonu prefabrykowanego, wykończonego, bez wyposażenia (we własnym zakresie), 1 sala, wiatrołap, toaleta dla niepełnosprawnych, usytuowany na bloczkach betonowych. Pawilon całoroczny, spełniający aktualne WT w zakresie izolacyjności termicznej przegród, wykonanie przyłącza wod-kan – 180000 zł
Zatrudnienie na pół etatu obsługi na 5 lat 70000 zł |
280 000 |
SUMA: | 300 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 30 000 |
Dodatkowe załączniki
Przykład kontenera szatni 1 | Kontener szatnia przyk_ad 1.png |
Przykład kontenera szatni 2 | Kontener szatnia przyk_ad 2.png |
Przykład kontenera szatni 3 | Kontener szatnia przyk_ad 3.png |
Przykład kontenera szatni 4 | Kontener szatnia przyk_ad 4.png |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest WJPM.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 11.06.2019 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Wspierania Jednostek Pomocniczych Miasta
Decyzja podjęta w pierwszym etapie: Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęNie złożono odwołaniaKarta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: nieUzasadnienie Opinia negatywna Nieruchomość, na której Wnioskodawca zaplanował zrealizowanie zadania, została przekazana Osiedlu Strzeszyn do korzystania Zarządzeniem 209/2014/P Prezydenta Miasta Poznania, w celu urządzenia na niej ogólnodostępnego terenu rekreacyjno-sportowego. Obowiązujący, na wskazanym we wniosku obszarze, miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego nie zezwala na stawianie tam tymczasowych obiektów budowlanych (w tym. niepołączonych trwale z gruntem), do których Prawo budowlane zalicza obiekty kontenerowe. Dopuszcza jedynie lokalizację placów zabaw, boisk sportowych, placów służących rekreacji oraz obiektów małej architektury, jak: piaskownice, huśtawki, drabinki, śmietniki.Zespół Obradował w składzie: Marzena Achtenberg, Tomasz Wiśniewski, Katarzyna FilipowskaKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 300 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 30 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - tak
Opinie Rad Osiedli:
-
projekt nie podlegał opiniowaniu