Dzieciaki bystrzaki Kwiatowego, Ławicy i Górczyna
Kategoria
11 - Fabianowo-Kotowo, Górczyn, Junikowo, Kwiatowe, Ławica
Nazwa projektu
Dzieciaki bystrzaki Kwiatowego, Ławicy i Górczyna
Skrócony opis projektu
Pakiet wsparcia szkół/przedszkoli: oczyszczacze powietrza, defibrylatory AED, roboty edukacyjne, przestrzenie integracji, sensoryczne/naturalne strefy zabaw.
Opis projektu
Projekt obejmuje publiczne szkoły podstawowe i przedszkola w naszym rejonie (Górczyn/Ławica/Kwiatowe/Junikowo):
1. CZYSTE POWIETRZE – Oczyszczacze powietrza dla wszystkich placówek. Oczyszczacze niwelują smog i wirusy, by nasze dzieci były zdrowsze i mniej chorowały! Potwierdzona mniejsza liczba absencji dzieci w przedszkolach, które zakupiły sprzęt tego typu.
3. PRZYJAZNE PRZEDSZKOLA - Naturalne i sensoryczne strefy zabawy – sensoryczne wyposażenie przedszkoli, elementy naturalnych placów zabaw np. krąg do narad z drewnianych palików, domki-wigwamy, drewniane rabaty, domki dla owadów, kuchnia błotna.
2. PRZYJAZNE SZKOŁY - Stworzenie multifunkcjonalnych przestrzeni integracji międzypokoleniowej – niezbędny remont pomieszczeń, zakup mebli modułowych i sprzętu w celu przystosowania dedykowanych pomieszczeń w szkołach do pozaszkolnych funkcji integrujących społeczność lokalną np. prowadzenie warsztatów obywatelskich, realizacja spotkań z ciekawymi ludźmi, spotkań międzypokoleniowych, zakup przewijaków do toalet i mebli do kącika malucha by przestrzenie integrowały także młodych rodziców z dziećmi.
4. MŁODZI ODKRYWCY - Zakup nowoczesnego sprzętu i materiałów edukacyjnych rozbudzających zainteresowanie nauka i techniką dla rozwoju kompetencji kluczowych dzieci w wieku szkolnym np. profesjonalne roboty edukacyjne i materiały do nauki kodowania, edukacyjne cyfrowe stacje meteo do odkrywania zagadek pogodowych, drukarki 3d, kamery cyfrowe i sprzęt do nagrywania będący wstępem do przygody z dziennikarstwem.
5. ZDROWE DZIECIAKI - Defibrylator AED dla każdej placówki. Defibrylator analizuje rytm serca i określa czy poszkodowany wymaga defibrylacji. Rocznie w Polsce dochodzi do 40 tys. przypadków nagłego zatrzymania krążenia. Dzięki urządzeniom AED nasze dzieci będą lepiej chronione nim przyjedzie karetka.
6. BEZPIECZNE DZIECIAKI - Elektroniczne tablice pomiaru prędkości przy szkołach i przedszkolach (2 lokalizacje po2tablice: Ławica, Kwiatowe). Dokonują pomiaru prędkości aut i wskazują wartość na wyświetlaczu. W razie przekroczenia dopuszczalnej prędkości ukazuje się czerwony napis ZWOLNIJ. Statystyki potwierdzają skuteczność tego rozwiązania i jego działanie psychologiczne - kierowcy zdecydowanie częściej zwalniają, jadą ostrożniej nie tracąc przy tym pieniędzy na mandaty! A dzieci będą bezpieczniejsze na drodze.
1. CZYSTE POWIETRZE – Oczyszczacze powietrza dla wszystkich placówek. Oczyszczacze niwelują smog i wirusy, by nasze dzieci były zdrowsze i mniej chorowały! Potwierdzona mniejsza liczba absencji dzieci w przedszkolach, które zakupiły sprzęt tego typu.
3. PRZYJAZNE PRZEDSZKOLA - Naturalne i sensoryczne strefy zabawy – sensoryczne wyposażenie przedszkoli, elementy naturalnych placów zabaw np. krąg do narad z drewnianych palików, domki-wigwamy, drewniane rabaty, domki dla owadów, kuchnia błotna.
2. PRZYJAZNE SZKOŁY - Stworzenie multifunkcjonalnych przestrzeni integracji międzypokoleniowej – niezbędny remont pomieszczeń, zakup mebli modułowych i sprzętu w celu przystosowania dedykowanych pomieszczeń w szkołach do pozaszkolnych funkcji integrujących społeczność lokalną np. prowadzenie warsztatów obywatelskich, realizacja spotkań z ciekawymi ludźmi, spotkań międzypokoleniowych, zakup przewijaków do toalet i mebli do kącika malucha by przestrzenie integrowały także młodych rodziców z dziećmi.
4. MŁODZI ODKRYWCY - Zakup nowoczesnego sprzętu i materiałów edukacyjnych rozbudzających zainteresowanie nauka i techniką dla rozwoju kompetencji kluczowych dzieci w wieku szkolnym np. profesjonalne roboty edukacyjne i materiały do nauki kodowania, edukacyjne cyfrowe stacje meteo do odkrywania zagadek pogodowych, drukarki 3d, kamery cyfrowe i sprzęt do nagrywania będący wstępem do przygody z dziennikarstwem.
5. ZDROWE DZIECIAKI - Defibrylator AED dla każdej placówki. Defibrylator analizuje rytm serca i określa czy poszkodowany wymaga defibrylacji. Rocznie w Polsce dochodzi do 40 tys. przypadków nagłego zatrzymania krążenia. Dzięki urządzeniom AED nasze dzieci będą lepiej chronione nim przyjedzie karetka.
6. BEZPIECZNE DZIECIAKI - Elektroniczne tablice pomiaru prędkości przy szkołach i przedszkolach (2 lokalizacje po2tablice: Ławica, Kwiatowe). Dokonują pomiaru prędkości aut i wskazują wartość na wyświetlaczu. W razie przekroczenia dopuszczalnej prędkości ukazuje się czerwony napis ZWOLNIJ. Statystyki potwierdzają skuteczność tego rozwiązania i jego działanie psychologiczne - kierowcy zdecydowanie częściej zwalniają, jadą ostrożniej nie tracąc przy tym pieniędzy na mandaty! A dzieci będą bezpieczniejsze na drodze.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
(1) SP nr 78 ul. Żonkilowa; (2) Przedszkole nr 36, ul. Perzycka; (3) Przedszkole nr 7 ul. Mikołowska; (4) Przedszkole nr 8 ul. Bosa.Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Elektroniczne tablice pomiaru prędkości – mogą być zlokalizowane na działkach na których znajdują się budynki oświatowe lub na innym terenie miejskim.Potencjalni odbiorcy projektu
Odbiorcami przedsięwzięcia są: 1. Dzieci i młodzież oraz nauczyciele publicznych szkół podstawowych i przedszkoli w rejonie. 2. Użytkownicy dróg w rejonie – kierowcy, pasażerowie i piesi.
Uzasadnienie dla realizacji projektu
U genezy projektu leży sukces wspólnych projektów w naszym rejonie - „Sensoryczne place zabaw Kwiatowego, Junikowa, Ławicy, Górczyna” (PBO 2018) oraz „Inteligentne skwery Kwiatowego, Ławicy i Górczyna” (PBO 2019) - to wyraźny sygnał, że mieszkańcy naszej dzielnicy oczekują projektów integrujących potencjał wielu osiedli. Przedsięwzięcia tego typu to nie tylko większa szansa na dofinansowanie - to przede wszystkim wyższy poziom sprawiedliwości społecznej. Dzięki kompleksowym projektom realizowanym w kilku lokalizacjach budżet obywatelski wspiera wszystkich bez wyjątku mieszkańców naszego rejonu.
Dlatego w tym roku prosimy o poparcie kolejnego projektu łączącego nasze potrzeby i realizującego wspólne marzenia. Przedsięwzięcie posiada pełne poparcie zaangażowanych placówek oświatowych (szkół i przedszkoli).
Podstawowym celem projektu jest zwiększenie poziomu zdrowia i bezpieczeństwa naszych dzieci, wspieranie zintegrowanego rozwoju młodzieży w oparciu o nowoczesną wielofunkcyjną infrastrukturę i zdobycze technologiczne.
Dlatego w tym roku prosimy o poparcie kolejnego projektu łączącego nasze potrzeby i realizującego wspólne marzenia. Przedsięwzięcie posiada pełne poparcie zaangażowanych placówek oświatowych (szkół i przedszkoli).
Podstawowym celem projektu jest zwiększenie poziomu zdrowia i bezpieczeństwa naszych dzieci, wspieranie zintegrowanego rozwoju młodzieży w oparciu o nowoczesną wielofunkcyjną infrastrukturę i zdobycze technologiczne.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
oczyszczacze powietrza (8 x 5.000 zł) | 40 000 |
naturalne i sensoryczne strefy zabawy (3 x 60.000 zł) | 180 000 |
przestrzenie integracji międzypokoleniowej | 90 000 |
nowoczesny sprzęt edukacyjny dla młodych odkrywców | 30 000 |
defibrylatory AED (4 x 6.000 zł) | 24 000 |
radarowe wyświetlacze prędkości (4 x 20.000 zł) | 80 000 |
SUMA: | 444 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 50 000 |
Dodatkowe załączniki
Deklaracja poarcia projektu - SP78 | Oswiadczenie_SP_78.pdf |
Deklaracja poarcia projektu - Przedszkole 36 | Oswiadczenie_P_36.pdf |
Deklaracja poarcia projektu - Przedszkole 7 | Oswiadczenie_P_7.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Właściwym do zaopiniowania jest Wydział Oświaty.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 23.05.2019 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 444 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 50 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 444 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 50 000 złKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE GÓRCZYN
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Opinia pozytywnaZespół Obradował w składzie: Zarząd Osiedla Górczyn na posiedzeniu 11.09.2018.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak -
Administrator Osiedla - OSIEDLE KWIATOWE
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Marek Bajon, Barbara Glapka, Szymon Gogolewski, Monika Gryska-Łączniak, Damian Kubiak, Maciej Mączyński, Agnieszka Mikulicz, Paweł Motak, Piotr OchockiKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak -
Administrator Osiedla - OSIEDLE ŁAWICA
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Mieczysław Bittner, Dawid Brodziak, Ryszard Grycza, Joanna Jabłońska, Urszula Kobiałka, Karol Magdziarek, Włodzimierz Mocydlarz, Bartosz Paupa, Teresa Sochoń, Wiesława Sprada, Anna StawskaKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak