Wygodnie rowerem po Mieszka I -Winogrady
Kategoria
1 - Nowe Winogrady Północ, Nowe Winogrady Południe, Nowe Winogrady Wschód, Stare Winogrady
Nazwa projektu
Wygodnie rowerem po Mieszka I -Winogrady
Skrócony opis projektu
Położenie równego asfaltu zamiast krzywej kostki na trasie rowerowej wzdłuż Mieszka I
Opis projektu
Najbardziej oblegana trasa rowerowa na północy Poznania wymaga równej, asfaltowej nawierzchni zamiast krzywej, niewygodnej kostki betonowej. Jazda po asfalcie jest dużo wygodniejsza i bezpieczniejsza niż po kostce. Pierwszy etap wymiany kostki na asfalt jest realizowany na Piątkowie w ramach PBO 2019. Zróbmy to samo na Winogradach!
Projekt zakłada:
+ poprawę przebiegu trasy i zabezpieczenie skrajni w okolicy kliniki weterynaryjnej przy al. Solidarności
+ korektę łuku przy rampie PST obok ul. Słowiańskiej
+ poszerzenie przy ul. Hercena
+ powiększenie pola do zawracania na połączeniu ramp przy ul. Słowiańskiej
(jeśli jest to możliwe technicznie i zmieści się w budżecie projektu)
+ wymianę nawierzchni na rampach przy ul. Słowiańskiej w ciągu trasy wzdłuż Mieszka I
+ wymianę nawierzchni na odcinku: wjazd na parking przy ul. Hercena - wjazd na stację paliw BP wraz z wyrównaniem krawężników na zero
+ realizację do wysokości środków
+ budowa licznika rowerowego wraz z wyświetlaczem.
Realizacja zadania do wysokości środków.
Projekt zakłada:
+ poprawę przebiegu trasy i zabezpieczenie skrajni w okolicy kliniki weterynaryjnej przy al. Solidarności
+ korektę łuku przy rampie PST obok ul. Słowiańskiej
+ poszerzenie przy ul. Hercena
+ powiększenie pola do zawracania na połączeniu ramp przy ul. Słowiańskiej
(jeśli jest to możliwe technicznie i zmieści się w budżecie projektu)
+ wymianę nawierzchni na rampach przy ul. Słowiańskiej w ciągu trasy wzdłuż Mieszka I
+ wymianę nawierzchni na odcinku: wjazd na parking przy ul. Hercena - wjazd na stację paliw BP wraz z wyrównaniem krawężników na zero
+ realizację do wysokości środków
+ budowa licznika rowerowego wraz z wyświetlaczem.
Realizacja zadania do wysokości środków.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Mieszka IInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Trasa piesza i rowerowa wzdłuż Mieszka IPotencjalni odbiorcy projektu
+ mieszkańcy północy Poznania.
+ poruszający się rowerem i pieszo
+ biegacze
+ niepełnosprawni
+ poruszający się rowerem i pieszo
+ biegacze
+ niepełnosprawni
Uzasadnienie dla realizacji projektu
W okolicy kliniki weterynaryjnej trasa ma niewygodne odgięcie oraz styka się z parkingiem. Często pojazdy wystają na ciąg pieszo-rowerowy. Miejsce to wymaga korekty łuków w celu zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa oraz separacji od parkingu.
Przy ul. Hercena przejazd jest za wąski i niebezpieczny (widoczność zasłania wiata przystanku) - należy go poszerzyć.
Przy ul. Słowiańskiej należy poprawić promień włączenia CPR do rampy przy PST. Na torze jazdy znajduje się barierka - poręcz, która stwarza niebezpieczeństwo zaczepienia.
Przy ul. Słowiańskiej likwidacja platformy i przesunięcie schodów w stronę alejki - dojścia do bloków powiększy przestrzeń do zawracania. Dodatkowo palowane jest w tym miejscu włączenie ruchu z pasów rowerowych przy ul. Słowiańskiej. Większa przestrzeń poprawi bezpieczeństwo i wygodę poruszania się.
Położenie równego asfaltu umożliwi wygodną jazdę rowerem po trasie rowerowej wzdłuż Mieszka I. Proces wymiany nawierzchni na równą, asfaltową został zapoczątkowany w PBO2019.
Przy ul. Hercena przejazd jest za wąski i niebezpieczny (widoczność zasłania wiata przystanku) - należy go poszerzyć.
Przy ul. Słowiańskiej należy poprawić promień włączenia CPR do rampy przy PST. Na torze jazdy znajduje się barierka - poręcz, która stwarza niebezpieczeństwo zaczepienia.
Przy ul. Słowiańskiej likwidacja platformy i przesunięcie schodów w stronę alejki - dojścia do bloków powiększy przestrzeń do zawracania. Dodatkowo palowane jest w tym miejscu włączenie ruchu z pasów rowerowych przy ul. Słowiańskiej. Większa przestrzeń poprawi bezpieczeństwo i wygodę poruszania się.
Położenie równego asfaltu umożliwi wygodną jazdę rowerem po trasie rowerowej wzdłuż Mieszka I. Proces wymiany nawierzchni na równą, asfaltową został zapoczątkowany w PBO2019.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
projekt | 20 000 |
realizacja - korekta trasy oraz położenie asfaltu | 580 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Zdjęcie | sPBO-Mieszka-Winogrady-2.jpg |
Zdjęcie | sPBO-Mieszka-Winogrady-1.jpg |
Zdjęcie | sPBO-Mieszka-Winogrady-3.jpg |
Zdjęcie | sPBO-Mieszka-Winogrady-4.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest Zarząd Dróg Miejskich.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 11.06.2019 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie realizacja zadania do wysokości środkówZespół Obradował w składzie: Olejniczak Krzysztof, Libicki Piotr, Woźny Ireneusz, Pluta Grzegorz, Gowin-Sikora Paulina, Heilman Maciej, Saleta Maciej, Zalewska Ewa, Jankowska-Kranz Agnieszka, Balcerzak Dariusz, Spychała Krystian, Gawełek Lech, Koziński Damian, Marek Makowski,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE NOWE WINOGRADY POŁUDNIE
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Lech Cempura, Damian Drąszkiewicz, Filip Jaworski, Jakub Kucharczyk, Rafał Leszczyński, Elżbieta Ławicka, Kamil Michalewski, Dariusz Olejniczak, Mateusz Rozmiarek, Krzysztof Sandurski, Hanna Sibilska, Łukasz StrażyńskiKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak -
Administrator Osiedla - OSIEDLE STARE WINOGRADY
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Wojciech Dobski, Krzysztof Janczewski, Julian Nowak, Halina Owsianna, Piotr Pietruszewski, Aleksandra Różańska, Jakub Rybka, Krzysztof Świerczyński, Alicja Świtała, Piotr ZielińskiKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak