Rowerowy Grunwald. Przyjazne i bezpieczne ulice
Kategoria
5 - Grunwald Północ, Grunwald Południe, Stary Grunwald
Nazwa projektu
Rowerowy Grunwald. Przyjazne i bezpieczne ulice
Skrócony opis projektu
Wygodny dojazd rowerem z Grunwaldu do centrum. Rowerowa Marcelińska.Bezpieczne uliczki. Ułatwienia dla pieszych..
Opis projektu
MARCELIŃSKĄ DO CENTRUM
Poprawa warunków rowerowego połączenia Grunwaldu z centrum miasta przez ul. Marcelińską. Na odcinku między Przybyszewskiego a Grochowską powinny powstać pasy rowerowe wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą. Uzupełniony zostanie brakujący odcinek połączenia ciągu rowerowego od rejonu Bułgarskiej (duże nowe osiedle i centrum biurowe). Wykorzystanie istniejącej dokumentacji.
BEZPIECZNE ULICE GRUNWALDU
Wprowadzenie rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo przy przejściach dla pieszych i uspokajających ruch. Wprowadzenie wysp dzielących przy przejściach, progów wyspowych, a także wyniesionych przejść dla pieszych w kluczowych miejscach.
Lista ulic objętych programem:
+ Brzask
+ Lubeckiego
+ Ostroroga
+ Palacza
+ Płowiecka
+ Podchorążych
+ Pogodna
+ Sierakowska
+ Skarbka
+ Słoneczna
+ Sowińskiego
+ Swoboda
+ Ściegiennego
+ Świt
Realizacja zadania do wysokości środków.
Poprawa warunków rowerowego połączenia Grunwaldu z centrum miasta przez ul. Marcelińską. Na odcinku między Przybyszewskiego a Grochowską powinny powstać pasy rowerowe wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą. Uzupełniony zostanie brakujący odcinek połączenia ciągu rowerowego od rejonu Bułgarskiej (duże nowe osiedle i centrum biurowe). Wykorzystanie istniejącej dokumentacji.
BEZPIECZNE ULICE GRUNWALDU
Wprowadzenie rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo przy przejściach dla pieszych i uspokajających ruch. Wprowadzenie wysp dzielących przy przejściach, progów wyspowych, a także wyniesionych przejść dla pieszych w kluczowych miejscach.
Lista ulic objętych programem:
+ Brzask
+ Lubeckiego
+ Ostroroga
+ Palacza
+ Płowiecka
+ Podchorążych
+ Pogodna
+ Sierakowska
+ Skarbka
+ Słoneczna
+ Sowińskiego
+ Swoboda
+ Ściegiennego
+ Świt
Realizacja zadania do wysokości środków.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Marcelińska, Brzask, Lubeckiego, Ostroroga, Palacza, Płowiecka, Podchorążych, Pogodna, Sierakowska, Skarbka, Słoneczna, Sowińskiego, Swoboda, Ściegiennego, ŚwitInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
.Potencjalni odbiorcy projektu
Z rozwiązania skorzystają mieszkańcy Grunwaldu
Uzasadnienie dla realizacji projektu
Projekt ułatwia bezpieczne i komfortowe poruszanie się po Grunwaldzie na rowerze, pieszo, samochodem. Rowerowe ułatwienia otwierają nowe możliwości jazdy, pozwolą skrócić trasę i ominąć ruchliwe ulice. Uzupełniają i dowiązują się do istniejących ciągów rowerowych. Projekt poprawia bezpieczeństwo na lokalnych ulicach, jest zgodny ze strategią miasta Poznania i polityką transportową.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Marcelińska (projekt i wykonanie) | 300 000 |
Bezpieczne ulice Grunwaldu (projekty i wykonanie) | 300 000 |
SUMA: | 600 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 80 000 |
Dodatkowe załączniki
Bezpieczne ulice Grunwaldu | bezpieczne-ulice-grunwaldu.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest Zarząd Dróg Miejskich.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 11.06.2019 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie realizacja zadania do wysokości środkówZespół Obradował w składzie: Olejniczak Krzysztof, Libicki Piotr, Woźny Ireneusz, Pluta Grzegorz, Gowin-Sikora Paulina, Heilman Maciej, Saleta Maciej, Zalewska Ewa, Jankowska-Kranz Agnieszka, Balcerzak Dariusz, Spychała Krystian, Gawełek Lech, Koziński Damian, Makowski Marek,Kryteria zasadnicze 1. Zgodność z kompetencjami gminy - Czy proponowane zadanie jest zgodne z kompetencjami gminy i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności można zasięgnąć opinii WUiA lub MPU),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny ze obowiązującą Strategią i programami Miasta Poznania? - tak4. Zadanie przewidziane do realizacji w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w Budżecie Miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie5. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy6. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie7. Realizacja zadania w budynku będącym własnością Miasta - Czy projekt dotyczy budynku będącego własnością Miasta, w którym prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie8. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie9. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2020 lub – w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii – w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak10. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia regulowanych przez odrębne przepisy? - nie11. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego mienia? - nie12. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nieKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 80 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 600 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWKoszt oznakowania zrealizowanego projektu - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO20? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE GRUNWALD POŁUDNIE
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Zarząd Osiedla opiniuje z założenia pozytywnie wszystkie przyjęte pod głosowanie projekty PBO wychodząc z założenia, że program PBO jest furtką dla inicjatyw mieszkańców do realizacji naszych zbiorowych potrzeb i jedyną przyczyną dla negatywnej opinii osiedla mogłaby być sprzeczność z działaniami podejmowanymi przez Radę Osiedla.Zespół Obradował w składzie: Zarząd Osiedla Grunwald PołudnieKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak -
Administrator Osiedla - OSIEDLE GRUNWALD PÓŁNOC
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Małgorzata Bratek, Lidia Burzyńska, Zdzisław Dopierała, Ewa Jerszyńska, Maxymilian Jóźwiak, Łukasz Koperski, Przemysław Łoziński, Mikołaj Maśliński, Paweł Michalski, Hanna Moczko, Alina Wojtkowiak, Aleksandra WoźniakKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak