Wygodnie rowerem po Mieszka I -Winogrady


Kategoria
1 - Nowe Winogrady Północ, Nowe Winogrady Południe, Nowe Winogrady Wschód, Stare Winogrady
Nazwa projektu
Wygodnie rowerem po Mieszka I -Winogrady
Skrócony opis projektu
Położenie równego asfaltu zamiast krzywej kostki na trasie rowerowej wzdłuż Mieszka I
Opis projektu
Najbardziej oblegana trasa rowerowa na północy Poznania wymaga równej, asfaltowej nawierzchni zamiast krzywej, niewygodnej kostki betonowej. Jazda po asfalcie jest dużo wygodniejsza i bezpieczniejsza niż po kostce. Pierwszy etap wymiany kostki na asfalt jest realizowany na Piątkowie w ramach PBO 2019. Zróbmy to samo na Winogradach!
Projekt zakłada:
+ poprawę przebiegu trasy i zabezpieczenie skrajni w okolicy kliniki weterynaryjnej przy al. Solidarności
+ korektę łuku przy rampie PST obok ul. Słowiańskiej
+ poszerzenie przy ul. Hercena
+ powiększenie pola do zawracania na połączeniu ramp przy ul. Słowiańskiej
(jeśli jest to możliwe technicznie i zmieści się w budżecie projektu)
+ wymianę nawierzchni na rampach przy ul. Słowiańskiej w ciągu trasy wzdłuż Mieszka I
+ wymianę nawierzchni na odcinku: wjazd na parking przy ul. Hercena - wjazd na stację paliw BP wraz z wyrównaniem krawężników na zero
+ realizację do wysokości środków
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Mieszka I

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Trasa piesza i rowerowa wzdłuż Mieszka I
Potencjalni odbiorcy projektu
+ mieszkańcy północy Poznania.
+ poruszający się rowerem i pieszo
+ biegacze
+ niepełnosprawni
Uzasadnienie dla realizacji projektu
W okolicy kliniki weterynaryjnej trasa ma niewygodne odgięcie oraz styka się z parkingiem. Często pojazdy wystają na ciąg pieszo-rowerowy. Miejsce to wymaga korekty łuków w celu zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa oraz separacji od parkingu.
Przy ul. Hercena przejazd jest za wąski i niebezpieczny (widoczność zasłania wiata przystanku) - należy go poszerzyć.
Przy ul. Słowiańskiej należy poprawić promień włączenia CPR do rampy przy PST. Na torze jazdy znajduje się barierka - poręcz, która stwarza niebezpieczeństwo zaczepienia.
Przy ul. Słowiańskiej likwidacja platformy i przesunięcie schodów w stronę alejki - dojścia do bloków powiększy przestrzeń do zawracania. Dodatkowo palowane jest w tym miejscu włączenie ruchu z pasów rowerowych przy ul. Słowiańskiej. Większa przestrzeń poprawi bezpieczeństwo i wygodę poruszania się.
Położenie równego asfaltu umożliwi wygodną jazdę rowerem po trasie rowerowej wzdłuż Mieszka I. Proces wymiany nawierzchni na równą, asfaltową został zapoczątkowany w PBO2019.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
projekt 20 000
realizacja - korekta trasy oraz położenie asfaltu 580 000
SUMA: 600 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Marek Makowski
Adres email marek@marekmakowski.pl
Telefon 691363932
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Właściwym do zaopiniowania jest Zarząd Dróg Miejskich.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie dotyczy
Zespół obradował w składzie: Maciej Wojtkowiak, 11.06.2019 r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.