Lista projektów
1-13 spośród 13
-
Remont generalny zniszczonych schodów przy ul.Wiklinowa 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Generalny remont zniszczonych schodów wraz z dodatkowym podjazdem dla wózków inwalidzkich dla osób niepełnosprawnych.Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Gabinet Prezydenta
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE ZIELONY DĘBIEC
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
zgłoszenie nr 22Budowa placu zabaw Szkoła Podstawowa 25 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Budowa integracyjnego placu zabaw przy Szkole Podstawowej nr 25 z Oddziałami Integracyjnymi i SpecjalnymiProjekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE WILDA
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
zgłoszenie nr 90Kindernalia 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Kindernalia to największe kulturalne wydarzenie organizowane przez studentów z okazji Dnia Dziecka!Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.Opiniowanie projektu przez:
-
wydział/jednostka wiodący/a
:
Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęUzasadnienie: Miasto Poznań od 7 lat w okresie od maja do czerwca organizuje Poznańskie Dni Rodziny. Wydarzenia, które tworzą program tego przedsięwzięcia ukierunkowane są na wzmacnianie relacji międzypokoleniowych, edukację, rozwój kompetencji rodzicielskich i zabawę dla najmłodszych. W ramach wydarzenia inaugurującego cały cykl działań, a także przy jego zakończeniu, któremu towarzyszy Poznańska Parada Pokoleń, współpracujemy z wieloma organizacjami, środowiskami i grupami społecznymi. Są wśród nich organizacje pozarządowe działające na rzecz dzieci, rodzin i seniorów, jest również Młodzieżowa Rada Miasta, Dziecięca Rada Miasta i Miejska Rada Seniorów, są też uczelnie wyższe, które wspierają Miasto w organizacji konferencji popularno-naukowej rozwijającej problematykę wsparcia rozwoju dzieci. Z uwagi na zasięg tej inicjatywy i jej integrujący charakter, a także stale prowadzone działania w kierunku wzmocnienia współpracy w ramach jednej marki, jaka są Poznańskie Dni Rodziny, nie rekomendujemy organizacji wydarzenia pn. KINDERNALIA, powielającego zakres tematyczny i charakter organizowanego już przez Miasto przedsięwzięcia. Jednocześnie zachęcamy do śledzenia na platformie witkac.pl otwartych konkursów ofert realizowanych w obszarze polityki prorodzinnej.Nie złożono odwołania
zgłoszenie nr 125Wildeckie lato kulturalne 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Darmowe spektakle dla dzieci i dorosłych oraz koncerty i potańcówki w plenerzeProjekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.Opiniowanie projektu przez:
-
wydział/jednostka wiodący/a
:
Wydział Kultury
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE WILDA
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
zgłoszenie nr 127Wiaty rowerowe dla Dębca 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Budowa 24 zadaszonych wiat rowerowych wyposażonych w 10 bezpiecznych “n” - stojaków.Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE ZIELONY DĘBIEC
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
zgłoszenie nr 141Wartostrada-Wilda: wygodnie pieszo i rowerem 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Wygodny dojazd z ul. Hetmańskiej i Drogi Dębińskiej na Wartostradę.Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE WILDA
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE ZIELONY DĘBIEC
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
zgłoszenie nr 150Wodne marzenia 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Wodny plac zabaw w parku Jana Pawła IIProjekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki NieruchomościamiOpiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska
Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęUzasadnienie: Wniosek nie jest rekomendowany do realizacji, ponieważ na terenie parku Jana Pawła II funkcjonują już dwa place zabaw. Jeden z nich powstał 3 lata temu, w 2016 r., w ramach projektu PBO i jest na bieżąco konserwowany. Natomiast w bieżącym roku zostanie doposażony w dwa nowe urządzenia, co zostało uzgodnione z Radą Osiedla Wilda. W parku funkcjonuje naturalny zbiornik wodny, który zbiera deszczówkę z okolicznych powierzchni, w związku z tym nie ma potrzeby wybudowania podziemnego zbiornika retencyjnego wraz z systemem uzdatniania. Koszty planowanych we wniosku prac przekroczą kwotę przeznaczoną na projekt rejonowy jak i ogólnomiejski, w związku z czym projekt jest niezgodny z określonymi limitami finansowymi (Zasady PBO20 Rozdział 2 pkt 13, lit. d). Ponadto realizacja kolejnego placu zabaw będzie się wiązała z likwidacją powierzchni biologicznie czynnej, co jest niezgodne z Uchwałą nr X/144/VIII/2019 Rady Miasta Poznania z dnia 16 kwietnia 2019 r., dotyczącą Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu dla Miasta Poznania. Zatem wniosek jest sprzeczny z Zasadami PBO20, ponieważ jest niezgodny z prawem lokalnym oraz polityką Miasta (Zasady PBO20 Rozdział 2 pkt 13, lit. e).Nie złożono odwołania
zgłoszenie nr 162Bejmy za butelki na wildzie 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Postawienie automatów do skupu plastikowych, szklanych butelek, aluminiowych puszekProjekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki NieruchomościamiOpiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Gospodarki Komunalnej
Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęUzasadnienie: Wydział Gospodarki Komunalnej poprosił Zakład Zagospodarowania Odpadów (ZZO) oraz Związek Międzygminny GOAP o przedstawienie stanowiska wobec projektu PBO z uwagi na to, że jednostki te odpowiedzialne są za gospodarkę odpadami na terenie miasta. Z uzyskanych opinii jednoznacznie wynika, że przedstawiony projekt wychodzi naprzeciw oczekiwaniom społecznym, jednak na przeszkodzie w jego realizacji stoją przepisy prawa. Ogłoszona Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/904 z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie ograniczenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko – tzw. dyrektywa plastikowa nakłada na państwa członkowskie transponowanie do przepisów krajowych zapisów tej dyrektywy do dnia 3 lipca 2021 r. W dyrektywie przewiduje się, że wskazany poziom zbiórki plastikowych butelek (do 2025 roku – 75%, a do 2029 – 90%) kraje członkowskie mogą osiągnąć na trzy sposoby: poprzez wprowadzenie systemu depozytowego, poprzez rozszerzenie odpowiedzialności producenta, czyli nałożenie na niego obowiązku pokrycia kosztów selektywnej zbiórki i przygotowania do recyklingu odpadów opakowaniowych, czy też dobrowolne porozumienie między sektorem gospodarczym o organem władzy publicznej. Ministerstwo Środowiska rozważało przygotowanie wdrożenia systemu depozytowego dla plastikowych opakowań po napojach, dlatego też w 2017 r. na zlecenie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska została przeprowadzona analiza możliwości wprowadzenia systemu kaucyjnego dla opakowań. Obecnie centralny system jest zbyt kosztowny, w związku z czym nie zostanie wdrożony. Ze wspomnianej analizy wynika, że automaty na butelki są powszechnie stosowane w krajach, gdzie obowiązuje system kaucyjny lub depozytowy. Rozwiązania przewidziane w dyrektywie niosą za sobą poważne następstwa związane z koniecznością dostosowania nowych przepisów i poniesienia kosztów z tym związanych. Butelkomaty zostały ustawione w Krakowie w siedzibie urzędu miasta, jednak po krótkim czasie zostały usunięte, ponieważ pieniądze przewidziane na wypłaty kaucji (pochodzące notabene od jednego z radnych i mieszkańca miasta) skończyły się już po kilku tygodniach. Z doniesień prasowych wynika, że w automacie była zabezpieczona kwota 1500 zł. Poza tym opakowania były bardzo często przynoszone przez osoby bezdomne, były zanieczyszczone, często nieopróżnione, co powodowało niedogodności w budynku urzędu. W przypadku projektu w ramach PBO należy wziąć pod uwagę, że koszty utrzymania w latach kolejnych, czyli amortyzacja urządzenia oraz środki na wypłatę kaucji muszą zostać zabezpieczone w budżecie miasta. Cena zakupu butelkomatu to koszt od 20 000 do 45 000 zł, w zależności od jego rodzaju. Modele przyjmujące różne rodzaje opakowań są droższe niż te, które przyjmują wyłącznie butelki plastikowe. Wnioskodawca wprawdzie nie podał liczby butelkomatów, jednak z założeń finansowych na ich zakupów można przekalkulować, że mogą to być 5 automaty. Przy finansowaniu projektu należy wziąć pod uwagę zarówno koszty eksploatacji automatu (amortyzacja, opróżnianie, naprawa) oraz zabezpieczenie wypłat kaucji. Biorąc pod uwagę bardzo duże zainteresowanie społeczne tego rodzaju urządzeniami w innych miastach, należy przyjąć znaczne kwoty potrzebne na wypłatę kaucji. Obciążenie dla budżetu miasta w kolejnych latach byłoby zbyt duże, aby projekt mógł zostać przyjęty do realizacji. Biorąc pod uwagę zarówno uwarunkowania budżetowe, jak i prawne, zasadnym jest wstrzymanie się z decyzją o realizacji projektu dotyczącego ustawienia na terenie miasta automatów do zbierania butelek realizowanych w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2020 do czasu wdrożenia do polskiego systemu prawnego rozwiązań prawnych przewidzianych w przepisach unijnych.Nie złożono odwołania
zgłoszenie nr 185Rowerowa trasa na Królowej Jadwigi 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Wydzielona droga dla rowerów wzdłuż Królowej JadwigiProjekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęUzasadnienie: Realizacja zadania nie jest możliwa ze względu na zbyt wąski pas drogowy. Realizacja zadania wiązałaby się z ingerencja w grunty prawne. Regulacja prawna gruntów wykracza poza ramy czasowe realizacji PBO i jest sprzeczna z zasadami PBO. Ponadto konieczna byłaby wycinka drzew w ciągu ul. Królowej Jadwigi. Ulica ta jest ulicą o szczątkowej ilości zieleni. Wycinka drzew nie wpisuje się w Plan Adaptacji do zmian klimatu Miasta Poznania. Projekt niezgodny zasadami Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego rozdział II, pkt 12, ppkt c) oraz pkt 13, ppkt e) (załącznik do uchwały nr X/137/VIII/2019 Rady Miasta Poznania z dnia 16 kwietnia 2019 r.).Nie złożono odwołania
zgłoszenie nr 199Boisko dla Wildy 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Rekreacyjna transformacja boiska szkolnego przy Szkole Podstawowej nr 5 im. Romualda TrauguttaProjekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE WILDA
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
zgłoszenie nr 210Budowa boiska wielofunkcyjnego 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Budowa boiska do piłki nożnej, siatkówki,koszykówki skateparkProjekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE ZIELONY DĘBIEC
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
zgłoszenie nr 217Przedszkole nr 42 w nowej odsłonie 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Wykonanie nowej elewacji budynku, remont dachu, tarasów i balustrad, wykonanie nowej nawierzchni drogi dojazdowejProjekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE WILDA
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
zgłoszenie nr 219Zielone płuca Świerczewa 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Zagospodarowanie i uporządkowanie terenów na Świerczewie. Nowa aranżacja zieleni oraz małej architektury.Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska
Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez JednostkęUzasadnienie: Projekt nie jest rekomendowany do realizacji, ponieważ wskazane we wniosku lokalizacje nie mają określonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (stąd nieznane jest ich przeznaczenie), a tereny te mają nieuregulowany stan prawny. Ponoszenie jakichkolwiek nakładów bez określenia przeznaczenia tego terenu, w tym zagospodarowanie zielenią (szczególnie wysoką) jest niewskazane. W przypadku określenia przeznaczenia terenu jako obszar przeznaczony pod zieleń publiczną konieczne będzie wykonanie kompleksowego projektu zagospodarowania, uzyskanie stosownych pozwoleń oraz opinii rady osiedla i Zarządu Dróg Miejskich.Ponadto ze względu na opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz uregulowanie stanu prawnego działek, projekt nie jest możliwy jego zrealizowania w trakcie jednego roku budżetowego. W przypadku projektów dla których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, opracowania mpzp, uregulowania stanu prawnego, sporządzenia dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii, dopuszcza się realizację projektu w trakcie kolejnego roku budżetowego, co także w tym przypadku nie jest możliwe. W związku z powyższym wniosek jest sprzeczny z Zasadami PBO20 Rozdział 2, pkt 12, lit. c."Nie złożono odwołania
zgłoszenie nr 317- Lista ta zawiera wszystkie do tej pory zgłoszone propozycje, które można sortować według różnych kryteriów.
-
...można też wyświetlać propozycje na podstawie takich kryteriów jak użytkownicy, kategorie, tagi itp.
-
Jeśli twój pomysł nie jest jeszcze reprezentowany, możesz zgłosić go jako nową propozycję.
-
zarządca terenu
:
Gabinet Prezydenta