1-55 spośród 55
  • Z bany na szagę Projekt ogólnomiejski
    Projekt połączenia przystanku kolejowego Poznań Karolin z osiedlami naramowickimi i linią tramwajową na Naramowice.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami nie rekomenduje projektu do kolejnego etapu.
    Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja nie znajduje się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania i Skarbu Państwa w związku z czym projekt opiniuje się negatywnie.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Gabinet Prezydenta
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Wskazana przez Wnioskodawcę lokalizacja nie znajduje się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania i Skarbu Państwa w związku z czym projekt opiniuje się negatywnie.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 3
     
  • Windy w Tunelu Łomżyńskim Projekt ogólnomiejski
    Dwie windy w Tunelu Łomżyńskim przy wejściu północnym i południowym.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE WARSZAWSKIE-POMET-MALTAŃSKIE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 21
     
  • Tężnia solna nad Maltą Projekt ogólnomiejski
    Budowa tężni solnej nad Jeziorem Maltańskim
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Sportu
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE CHARTOWO
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE RATAJE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE WARSZAWSKIE-POMET-MALTAŃSKIE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 28
     
  • Rowerem do centrum Projekt ogólnomiejski
    Poprawa skomunikowania rowerowego między osiedlami Szczepankowo-Spławie-Krzesinki oraz Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo z osiedlem Chartowo.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
      Uzasadnienie Podtrzymano decyzję negatywną
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze odbyło się 20.09.2019.
      Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, D.Koziński, M.Woźniak, M.Makowski, ekspert-J.Muller

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 43
     
  • Centrum Sportów Umysłowych Projekt ogólnomiejski
    Ogólnodostępna przestrzeń miejska "pod dachem" dla brydża, szachów, go, gier planszowych oraz spotkań mieszkańców.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Gabinet Prezydenta
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 45
     
  • Windy na przystankach Kurpińskiego Projekt ogólnomiejski
    Instalacja wind na przystankach Pestki przy ulicy Kurpińskiego
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE PIĄTKOWO
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 46
     
  • Edukacja Ekologiczna "Chrońmy planetę przed plastikiem" Projekt ogólnomiejski
    Zajęcia edukacyjne i kampania w mediach społecznościowych - cała prawda o plastiku
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Oświaty
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 59
     
  • Defibrylatory w ośrodkach wsparcia osób zależnych Projekt ogólnomiejski
    Montaż defibrylatorów w ośrodkach wsparcia osób zależnych wraz z zaawansowanym zestawem sprzętu pierwszej pomocy
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 67
     
  • Dodatkowa tablica ITS na Moście Teatralnym Projekt ogólnomiejski
    Elektroniczna tablica informacji pasażerskiej pokazująca linie tramwajowe kursujące na PST w kierunku Piątkowa.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE JEŻYCE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 70
     
  • Wieża Widokowa nad Maltą Projekt ogólnomiejski
    Wieża Widokowa nad Maltą, budowa drewnianej wieży widokowej nad Maltą wraz z zagospodarowaniem terenu.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Sportu
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE CHARTOWO
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE RATAJE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE WARSZAWSKIE-POMET-MALTAŃSKIE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 76
     
  • Plażojada 3 - lato pełne kultury Projekt ogólnomiejski
    Cykl bezpłatnych koncertów i wydarzeń kulturalnych szlakiem trzech jezior: Rusałka, Strzeszynek, Kiekrz.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Kultury
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE KIEKRZ
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE KRZYŻOWNIKI-SMOCHOWICE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE PODOLANY
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE SOŁACZ
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE STRZESZYN
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 78
     
  • Świetlno-muzyczne fontanny w parku Mickiewicza Projekt ogólnomiejski
    System różnego rodzaju fontann zintegrowany komputerowo ze światłami, laserami oraz muzyką.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Projekt nie jest rekomendowany do realizacji, ponieważ obiekty wskazane we wniosku są zabytkowe. Fort Winiary, obecnie Park Cytadela, wpisany jest indywidualnie do rejestru zabytków pod nr A06 decyzją z dnia 16.04.1966 r., natomiast Park im. A. Mickiewicza znajduje się na terenie założenia urbanistyczno-architektonicznego Ringu poznańskiego wpisanego do rejestru zabytków pod nr A 274 decyzją z dnia 03.01.1985 r. W związku z powyższym nie ma możliwości wprowadzania do historycznych założeń fontanny systemu różnego rodzaju fontann zintegrowanych komputerowo ze światłami, laserami oraz muzyką w formie przedstawionej we wniosku. Ponadto konieczne byłoby wybudowanie maszynowni podziemnej, niezbędnej do obsługi tak dużych fontann. Zatem wniosek jest sprzeczny z Zasadami PBO20, ponieważ jest niezgodny z prawem lokalnym oraz polityką Miasta (Zasady PBO20 Rozdział 2 pkt 13, lit. e).
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 81
     
  • Infrastruktura Kolei Metropolitalnej Podolany_Strzeszyn_Kiekrz_Smochowice_Wola Projekt ogólnomiejski
    Park&Ride wraz z dojazdem, dojściem, przystankami autobusowymi do obsługi przystanków kolejowych na północy Poznania.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Biuro Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Miasto Poznań od kilku już lat podejmuje działania zmierzające do realizacji węzłów integracji we wskazanych 5 lokalizacjach. Dotychczas prowadzone prace wynikały z przyjętego założenia o dążeniu do zwiększenia udziału, w podróżach do Poznania oraz na odcinkach: osiedla zewnętrzne –Centrum, transportem kolejowym, szczególnie w świetle uruchamianych połączeń Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, integracji taryfowej z przewoźnikami kolejowymi oraz wdrażania działań mających na celu ograniczanie wjazdu samochodów do Miasta i Centrum, czyli parkingach P&R. Prowadzono prace koncepcyjne oraz podejmowano działania zmierzające do pozyskania dofinansowania dla realizacji tych zadań np. z Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) w ramach WRPO. W zakresie każdego, z przywołanych przez wnioskującego węzłów, stan prac przedstawia się następująco: 1. Ul. Biskupińska – lokalizacja węzła przesiadkowego, dla którego prace związane z przygotowaniem dokumentów przedinwestycyjnych i pozyskaniem dofinansowania z ZIT WRPO rozpoczęto w 2017 roku. Miasto podjęło działania również w kontekście planowanej przebudowy trasy kolejowej 354 Poznań – Piła i planowanego uruchomienia PKM. Zadanie jest częścią projektu pt. „Budowa systemu parkingów P&R w Poznaniu – etap II”. Projekt dzięki staraniom Wydziału Transportu i Zieleni UMP zdobył dofinansowanie i jest aktualnie zadaniem ZTM (numer zadania: ZTM/P/037 Budowa systemu parkingów Park & Ride w Poznaniu – etap II - Budowa parkingów przesiadkowych (Park & Ride)), realizowanym przez Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o. o. – etap projektowania i uzgodnień. W ramach przyjętego zakresu prac przewiduje się: 50 miejsc postojowych, 30 stojaków rowerowych, tablicę z informacją pasażerską, toaletę oraz połączenie z peronami PKP itp. Całość tych prac przewidziana jest po południowo-zachodniej stronie torów kolejowych. 2. Ul. Homera/Owidiusza/Krynicka – lokalizacja węzła przesiadkowego, dla którego w roku 2019 powstała wstępna koncepcja parkingu P&R wraz z miejscami dla rowerów (południowo-zachodniej stronie torów kolejowych – u zbiegu ulic: Horacego i Homera). Rejon ten, z uwagi na budowę przystanku kolejowego Poznań Podolany, będącego elementem przebudowy trasy kolejowej 354 Poznań – Piła, był rozważany do wniosku o dofinansowanie z ZIT WRPO, ale z powodów formalnych konkursu (budowa węzłów tylko przy istniejących przystankach kolejowych) nie znalazł się w projekcie pt. „Budowa systemu parkingów P&R w Poznaniu – etap II”. Po stronie Podolan, z inicjatywy Rady Osiedla, zrealizowano miejsca parkingowe dla samochodów i rowerów, które mogą być traktowane jako pierwszy etap realizacji w tym rejonie węzła przesiadkowego. 3. Ul. Druskienicka – projekt węzła przesiadkowego, zgodnego z mpzp, jest zakresem zadania ZTM Poznań. Dokładny zakres, efekty i harmonogram prac należy pozyskać z ZTM. 4. Ul. Sytkowska – węzeł przesiadkowy w obszarze przystanku Poznań Wola również był rozważany jako potencjalny P&R i planowany do realizacji. Wykonanie precyzyjnych koncepcji dla takich rozwiązań jest uwarunkowane inną inwestycją kolejowo-drogową tj. planowanym wiaduktem w ciągu ul. Lutyckiej jako elementu III ramy komunikacyjnej oraz towarzyszącym układem drogowym, jako dojazdom do okolicznych terenów. 5. Ul. Chojnicka – węzeł przesiadkowy w okolicy przystanku Poznań Kiekrz jest trudny do realizacji z uwagi na dostępność i przeznaczenie gruntów na tym obszarze. Podjęto rozmowy z PKP PLK S. A. nad pozyskaniem części terenów kolejowych, graniczących z miejskimi i w ten sposób ustalić powierzchnię pod miejsca parkingowe, ale okazało się, że będzie to możliwe dopiero po zakończeniu przebudowy linii kolejowe E59 Poznań – Szczecin. Podsumowanie: Projekt dotyczy inwestycji już realizowanych lub w trakcie przygotowania/planowania. Koszty szacunkowe realizacji każdej z lokalizacji, jeśli obejmują budowę docelową, zgodną z opisem projektu, są zdecydowanie zbyt niskie (chyba, że są to tylko koszty projektowania). Z uwagi na przywołany powyżej stan prac nad poszczególnymi lokalizacjami, aktualną wersje wniosku należy opiniować negatywnie.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 82
     
  • Więcej drzew, krzewów przy poznańskich ulicach Projekt ogólnomiejski
    Posadzenie dużej ilości drzew w Poznaniu dla ochrony przed smogiem
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 87
     
  • Odbudujmy główną wieżę C.K. Zamek Projekt ogólnomiejski
    Odbudujmy kondygnację nad zegarem w głównej wieży zamku oraz przywróćmy przykrycie hełmem.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Kultury
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Odbudowa wieży zamkowej czy - w okrojonej wersji projektu - odbudowa samych hełmów wież, nie są zadaniami priorytetowymi dla Centrum Kultury Zamek, miejskiej instytucji kultury. Najistotniejszymi z perspektywy instytucji są takie działania, które poszerzają możliwości wykorzystania Zamku na ważne funkcje kulturalne. Najważniejsze zadania inwestycyjne stojące przed instytucją to: modernizacja energochłonnej iluminacji obiektu, remont i zadaszenie dziedzińca wewnętrznego. W instytucji prowadzona jest obecnie także renowacja zabytkowych wnętrz zachodniego skrzydła obiektu opiewająca na ponad 20 000 000 zł, a także realizowany jest konkurs architektoniczny na przebudowę dziedzińca przed Zamkiem. Zaproponowana we wniosku kwota 1 900 000 zł na odbudowę wieży jest całkowicie nieadekwatna; prawdopodobnie jest także za niska na odbudowę samych hełmów.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 88
     
  • Przywróćmy strzelistość wież w C.K. Zamek Projekt ogólnomiejski
    Przywróćmy mniejszym wieżom C.K. Zamek strzeliste hełmy, których brak, zwłaszcza od str. zachodniej.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Kultury
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Odbudowa wieży zamkowej czy - w okrojonej wersji projektu - odbudowa samych hełmów wież, nie są zadaniami priorytetowymi dla Centrum Kultury Zamek, miejskiej instytucji kultury. Najistotniejszymi z perspektywy instytucji są takie działania, które poszerzają możliwości wykorzystania Zamku na ważne funkcje kulturalne. Najważniejsze zadania inwestycyjne stojące przed instytucją to: modernizacja energochłonnej iluminacji obiektu, remont i zadaszenie dziedzińca wewnętrznego. W instytucji prowadzona jest obecnie także renowacja zabytkowych wnętrz zachodniego skrzydła obiektu opiewająca na ponad 20 000 000 zł, a także realizowany jest konkurs architektoniczny na przebudowę dziedzińca przed Zamkiem. Zaproponowana we wniosku kwota 1 900 000 zł na odbudowę wieży jest całkowicie nieadekwatna; prawdopodobnie jest także za niska na odbudowę samych hełmów.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 89
     
  • Modernizacja boiska piłkarskiego na Winogradach Projekt ogólnomiejski
    Modernizacja nawierzchni boiska na nawierzchnię nowej generacji poprawiająca jakość i dostępność infrastruktury sportowej Poznania.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Oświaty
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE NOWE WINOGRADY PÓŁNOC
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 99
     
  • Wuchta zieleni dla Poznania Projekt ogólnomiejski
    Projekt nasadzenia drzew i krzewów na terenie całego Poznania.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 100
     
  • Gzub uczy się programować Projekt ogólnomiejski
    Zakup zestawów konstruowania oraz programowania robotów dla szkół podstawowych wraz z kursem dla nauczycieli.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Oświaty
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 102
     
  • Przystanki wiedeńskie na Rynku Jeżyckim Projekt ogólnomiejski
    Zabezpieczenie środków finansowych na wybudowanie przystanków wiedeńskich na Rynku Jeżyckim.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE JEŻYCE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 109
     
  • Samoobsługowe stacje naprawy rowerów Projekt ogólnomiejski
    Samoobsługowe stacje naprawy rowerów dostępne na każdym dużym osiedlu mieszkalnym.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Brak rekomendacji - łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu Zakup 120 stacji: 120 x 6150 zł = 738 000 zł Serwis narzędziowy dla 120 stacji: 120 x 750 zł = 90 000 zł Konserwacja miesięczna jednej stacji: 210 zł co dałoby 1 512 000 zł w ciągu 5 lat dla 120 stacji.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 112
     
  • Magiczna fonntanna na placu Mickiewicza Projekt ogólnomiejski
    Projekt zakłada modernizację techniczną fontanny znajdującej się na placu Mickiewicza w Poznaniu.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Kształtowania i Ochrony Środowiska
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Projekt nie jest rekomendowany do realizacji, ponieważ nie ma możliwości wprowadzania do historycznych założeń fontanny doposażenia w postaci kilku tysięcy dysz wodnych kulistych, kielichowych, spieniających, sferycznych, „ogonów pawia” dysz laminarnych, zamgławiaczy, zaawansowanych systemów filtracji wody oraz montażu kilku tysięcy podwodnych świateł w formie przedstawionej we wniosku. Ponadto konieczne byłoby wybudowanie maszynowni podziemnej niezbędnej do obsługi tak dużych fontann. Park im. A. Mickiewicza znajduje się na terenie założenia urbanistyczno-architektonicznego Ringu poznańskiego wpisanego do rejestru zabytków pod nr A 274 decyzją z dnia 03.01.1985 r. Zatem wniosek jest sprzeczny z Zasadami PBO20, ponieważ jest niezgodny z prawem lokalnym oraz polityką miasta (Zasady PBO20/Rozdział 2 pkt 13, lit. e).
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 118
     
  • Automat do odbioru butelek i puszek Projekt ogólnomiejski
    Proponuję ustawienie automatóu do odbioru butelek plastikowych, butelek szklanych oraz puszek aluminiowych
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Gospodarki Komunalnej
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Komunalnej poprosił Zakład Zagospodarowania Odpadów (ZZO) oraz Związek Międzygminny GOAP o przedstawienie stanowiska wobec projektu PBO z uwagi na to, że jednostki te odpowiedzialne są za gospodarkę odpadami na terenie miasta. Z uzyskanych opinii jednoznacznie wynika, że przedstawiony projekt wychodzi naprzeciw oczekiwaniom społecznym, jednak na przeszkodzie w jego realizacji stoją przepisy prawa. Ogłoszona Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/904 z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie ograniczenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko – tzw. dyrektywa plastikowa nakłada na państwa członkowskie transponowanie do przepisów krajowych zapisów tej dyrektywy do dnia 3 lipca 2021 r. W dyrektywie przewiduje się, że wskazany poziom zbiórki plastikowych butelek (do 2025 roku – 75%, a do 2029 – 90%) kraje członkowskie mogą osiągnąć na trzy sposoby: poprzez wprowadzenie systemu depozytowego, poprzez rozszerzenie odpowiedzialności producenta, czyli nałożenie na niego obowiązku pokrycia kosztów selektywnej zbiórki i przygotowania do recyklingu odpadów opakowaniowych, czy też dobrowolne porozumienie między sektorem gospodarczym o organem władzy publicznej. Ministerstwo Środowiska rozważało przygotowanie wdrożenia systemu depozytowego dla plastikowych opakowań po napojach, dlatego też w 2017 r. na zlecenie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska została przeprowadzona analiza możliwości wprowadzenia systemu kaucyjnego dla opakowań. Obecnie centralny system jest zbyt kosztowny, w związku z czym nie zostanie wdrożony. Ze wspomnianej analizy wynika, że automaty na butelki są powszechnie stosowane w krajach, gdzie obowiązuje system kaucyjny lub depozytowy. Rozwiązania przewidziane w dyrektywie niosą za sobą poważne następstwa związane z koniecznością dostosowania nowych przepisów i poniesienia kosztów z tym związanych. Butelkomaty zostały ustawione w Krakowie w siedzibie urzędu miasta, jednak po krótkim czasie zostały usunięte, ponieważ pieniądze przewidziane na wypłaty kaucji (pochodzące notabene od jednego z radnych i mieszkańca miasta) skończyły się już po kilku tygodniach. Z doniesień prasowych wynika, że w automacie była zabezpieczona kwota 1500 zł. Poza tym opakowania były bardzo często przynoszone przez osoby bezdomne, były zanieczyszczone, często nieopróżnione, co powodowało niedogodności w budynku urzędu. W przypadku projektu w ramach PBO należy wziąć pod uwagę, że koszty utrzymania w latach kolejnych, czyli amortyzacja urządzenia oraz środki na wypłatę kaucji muszą zostać zabezpieczone w budżecie miasta. Cena zakupu butelkomatu to koszt od 20 000 do 45 000 zł, w zależności od jego rodzaju. Modele przyjmujące różne rodzaje opakowań są droższe niż te, które przyjmują wyłącznie butelki plastikowe. Przy finansowaniu projektu należy wziąć pod uwagę zarówno koszty eksploatacji automatu (amortyzacja, opróżnianie, naprawa) oraz finansowania bonifikaty na bilety (tzw. punkty uprawniające do tańszego zakupu biletów do instytucji kulturalnych w mieście). Biorąc pod uwagę bardzo duże zainteresowanie społeczne tego rodzaju urządzeniami w innych miastach, należy przyjąć znaczne kwoty potrzebne na wypłatę kaucji – w tym przypadku punkty dające zniżki na bilety. Obciążenie dla budżetu miasta w kolejnych latach byłoby zbyt duże, aby projekt mógł zostać przyjęty do realizacji. Biorąc pod uwagę zarówno uwarunkowania budżetowe, jak i prawne, zasadnym jest wstrzymanie się z decyzją o realizacji projektu dotyczącego ustawienia na terenie miasta automatów do zbierania butelek realizowanych w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2020 do czasu wdrożenia do polskiego systemu prawnego rozwiązań prawnych przewidzianych w przepisach unijnych.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 123
     
  • „Dwa pokoje z kuchnią” -odbudowa tramwaju! Projekt ogólnomiejski
    Ratujmy Stare Bimby - odbudowa poznańskich „dwóch pokoi z kuchnią” oraz wagonu silnikowego „Heidelberg”.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE WILDA
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 128
     
  • „Kultowy holender” – przywrócenie do ruchu Projekt ogólnomiejski
    Ratujmy Stare Bimby – przywrócenie do ruchu ostatniego tramwaju Beynes 3G w Poznaniu.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE ANTONINEK-ZIELINIEC-KOBYLEPOLE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE CHARTOWO
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 129
     
  • "Trójskład stopiątek" – remont wagonów 105Na Projekt ogólnomiejski
    Ratujmy Stare Bimby – powrót na poznańskie torowiska trójskładu tramwajów 105Na – popularnych stopiątek.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE WILDA
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 130
     
  • Akademia Kultury Polskiej dla młodzieży szkolnej Projekt ogólnomiejski
    Projekt edukacji przez sztukę dla uczniów i uczennic poznańskich szkół ponadpodstawowych.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Oświaty
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 132
     
  • Akademickie Mistrzostwa Poznania Projekt ogólnomiejski
    System profesjonalnie przygotowanych imprez sportowych mających na celu wyłonienie Akademickiego Mistrza Poznania.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Sportu
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 133
     
  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Opieńskiego/Umultowska Projekt ogólnomiejski
    Projekt zakłada budowę ronda w miejscu skrzyżowania ulic Opieńskiego i Umultowska na Piątkowie
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
      Uzasadnienie Podtrzymano decyzję negatywną
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze odbyło się 20.09.2019
      Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, D.Koziński, M.Woźniak, M.Makowski, ekspert-J.Muller

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 136
     
  • Legendarny Poznań Projekt ogólnomiejski
    Projekt ma na celu rozbudzenie ciekawości, poczucia przynależności i zapoznanie dzieci z legendami regionu.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Kultury
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 140
     
  • UWAGA - Zgłoszenie zostało wycofane
    z uzasadnieniem: 5/08/19 Zgłoszenie wycofane na prośbę wnioskodawcy

    Bamberiada Projekt ogólnomiejski
    Cykl warsztatów artystyczno rękodzielniczych nawiązujących w swej tematyce do tradycji bamberskich.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 144
     
  • Free Pee Projekt ogólnomiejski
    Propozycja rozwiązania problemu braku publicznych toalet w mieście.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Kultury
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 157
     
  • Kładka Winogrady - Zawady, nad Wartą Projekt ogólnomiejski
    Kładka pieszo-rowerowa łącząca Winogrady i Zawady, nad Wartą i wyspą Ostrów Tumski i Cybiną.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami nie rekomenduje projektu do kolejnego etapu.
    Uzasadnienie: Wnioskodawca nie określił kosztów realizacji i utrzymania inwestycji. Ponadto WGN zwraca uwagę, iż istnieje konieczność wyjaśnienia sytuacji terenowo prawnego w stosunku do gruntów, na których miałaby się znajdować przedmiotowa kładka - część nieruchomości nie znajduje się w zasobie Miasta Poznania i Skarbu Państwa.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Gabinet Prezydenta
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
      Uzasadnienie Podtrzymano decyzję negatywną
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze odbyło się 20.09.2019
      Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, D.Woźniak, K.Matuszak, B.Urbaniak

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 167
     
  • Bezpieczne ścieżki maltańskie: piesi, biegacze, rowerzyści Projekt ogólnomiejski
    Oddzielone, oświetlone, monitorowane ścieżka pieszo-biegowa i droga rowerowa nad Jeziorem Maltańskim
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Sportu
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE CHARTOWO
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE RATAJE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE WARSZAWSKIE-POMET-MALTAŃSKIE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 169
     
  • Sala gimnastyczna i świetlica dla uczniówSP77 Projekt ogólnomiejski
    Budowa ogólnodostępnej sali gimnastycznej i świetlicy przy Szkole Podstawowej nr 77 w Poznaniu
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Oświaty
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Projekt nie jest rekomendowany do realizacji przez Wydział Oświaty. Zgodnie z Załącznikiem do uchwały Nr X/137/VIII/2019 Rady Miasta Poznania z dnia 16 kwietnia 2019 r. "Zasady i tryb Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego 2020" maksymalna wartość projektu ogólnomiejskiego to 2 mln zł. Zdaniem Wydziału Oświaty projekt "Sala gimnastyczna i świetlica dla uczniów.SP77" może być zrealizowany za kwotę nie mniejszą niż 6 mln zł.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 170
     
  • Bejmy za butelki, od środowiska podzięki Projekt ogólnomiejski
    Postawienie automatów do skupu plastikowych, szklanych butelek, aluminiowych puszek oraz plastików kubków
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Gospodarki Komunalnej
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Komunalnej poprosił Zakład Zagospodarowania Odpadów (ZZO) oraz Związek Międzygminny GOAP o przedstawienie stanowiska wobec projektu PBO z uwagi na to, że jednostki te odpowiedzialne są za gospodarkę odpadami na terenie miasta. Z uzyskanych opinii jednoznacznie wynika, że przedstawiony projekt wychodzi naprzeciw oczekiwaniom społecznym, jednak na przeszkodzie w jego realizacji stoją przepisy prawa. Ogłoszona Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/904 z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie ograniczenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko – tzw. dyrektywa plastikowa nakłada na państwa członkowskie transponowanie do przepisów krajowych zapisów tej dyrektywy do dnia 3 lipca 2021 r. W dyrektywie przewiduje się, że wskazany poziom zbiórki plastikowych butelek (do 2025 roku – 75%, a do 2029 – 90%) kraje członkowskie mogą osiągnąć na trzy sposoby: poprzez wprowadzenie systemu depozytowego, poprzez rozszerzenie odpowiedzialności producenta, czyli nałożenie na niego obowiązku pokrycia kosztów selektywnej zbiórki i przygotowania do recyklingu odpadów opakowaniowych, czy też dobrowolne porozumienie między sektorem gospodarczym o organem władzy publicznej. Ministerstwo Środowiska rozważało przygotowanie wdrożenia systemu depozytowego dla plastikowych opakowań po napojach, dlatego też w 2017 r. na zlecenie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska została przeprowadzona analiza możliwości wprowadzenia systemu kaucyjnego dla opakowań. Obecnie centralny system jest zbyt kosztowny, w związku z czym nie zostanie wdrożony. Ze wspomnianej analizy wynika, że automaty na butelki są powszechnie stosowane w krajach, gdzie obowiązuje system kaucyjny lub depozytowy. Rozwiązania przewidziane w dyrektywie niosą za sobą poważne następstwa związane z koniecznością dostosowania nowych przepisów i poniesienia kosztów z tym związanych. Butelkomaty zostały ustawione w Krakowie w siedzibie urzędu miasta, jednak po krótkim czasie zostały usunięte, ponieważ pieniądze przewidziane na wypłaty kaucji (pochodzące notabene od jednego z radnych i mieszkańca miasta) skończyły się już po kilku tygodniach. Z doniesień prasowych wynika, że w automacie była zabezpieczona kwota 1500 zł. Poza tym opakowania były bardzo często przynoszone przez osoby bezdomne, były zanieczyszczone, często nieopróżnione, co powodowało niedogodności w budynku urzędu. W przypadku projektu w ramach PBO należy wziąć pod uwagę, że koszty utrzymania w latach kolejnych, czyli amortyzacja urządzenia oraz środki na wypłatę kaucji muszą zostać zabezpieczone w budżecie miasta. Cena zakupu butelkomatu to koszt od 20 000 do 45 000 zł, w zależności od jego rodzaju. Modele przyjmujące różne rodzaje opakowań są droższe niż te, które przyjmują wyłącznie butelki plastikowe. Wnioskodawca wprawdzie nie podał liczby butelkomatów, jednak z założeń finansowych na ich zakupów można przekalkulować, że może to być 25 automatów. Przy finansowaniu projektu należy wziąć pod uwagę zarówno koszty eksploatacji automatu (amortyzacja, opróżnianie, naprawa) oraz zabezpieczenie wypłat kaucji. Biorąc pod uwagę bardzo duże zainteresowanie społeczne tego rodzaju urządzeniami w innych miastach, należy przyjąć znaczne kwoty potrzebne na wypłatę kaucji. Obciążenie dla budżetu miasta w kolejnych latach byłoby zbyt duże, aby projekt mógł zostać przyjęty do realizacji. Biorąc pod uwagę zarówno uwarunkowania budżetowe, jak i prawne, zasadnym jest wstrzymanie się z decyzją o realizacji projektu dotyczącego ustawienia na terenie miasta automatów do zbierania butelek realizowanych w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2020 do czasu wdrożenia do polskiego systemu prawnego rozwiązań prawnych przewidzianych w przepisach unijnych.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 183
     
  • Trener Osiedlowy, Trener Senioralny, Trener Przedszkolaka Projekt ogólnomiejski
    Darmowe zajęcia ruchowe dla dzieci, młodzieży i seniorów z terenu miasta Poznania.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Sportu
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 201
     
  • Rozprowadzenie sieci światłowodowej z podłączeniem Ławica Projekt ogólnomiejski
    Celem jest ułatwienie mieszkańcom komunikacji publicznej poprzez dostęp do szybkiego Internetu LTE.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Gospodarki Komunalnej
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Zadanie może być zrealizowane przez operatora telekomunikacyjnego INEA w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC).
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 208
     
  • Family Angel - opieka nad rodziną Projekt ogólnomiejski
    Opieka nad rodziną pod wieloma względami wsparcie w chorobie dziecka i codzinnym życiu.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Zgodnie z dokumentem określającym "ZASADY I TRYB POZNAŃSKIEGO BUDŻETU OBYWATELSKIEGO 2020"  tj. załącznikiem do uchwały Nr X/137/VIII/2019  RADY MIASTA POZNANIA  z dnia 16 kwietnia 2019 r. rodział 3, punkt 6, podpunkt e) koszty  utrzymania  określone  wstępnie  przez  Wnioskodawcę  i  potwierdzone  przez  wydział  merytoryczny  lub  jednostkę  realizującą  w  kolejnych  pięciu  latach  nie mogą przekraczać łącznie 30% wartości zgłoszonego projektu.  Kosztorys wskazany przez wnioskodawcę przekracza 30% i jest podstawą do niezaakceptowania go do dalszego procedowania PBO. Ponadto kosztorys projektu dotyczy wyłącznie adaptacji lokalu i wykorzystania narzędzi do komunikacji. Brak kosztów merytorycznych prowadzenia projektu, do realizacji którego wymagane jest zaangażowanie grupy osób oraz brak informacji o rozwiązaniach w zakresie mobilności czyli sposobów na bezpośrednią obsługę zgłoszeń, nie pozwalają na wystawienie pozytywnej rekomendacji w zakresie realizacji projektu w ramach PBO.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 216
     
  • Play, tej! Centrum e-sportu i gamingu Projekt ogólnomiejski
    Poznańskie Centrum E-sportu będzie profesjonalnym centrum treningowym dla graczy oraz ośrodkiem szkoleniowym i konferencyjnym
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Sportu
      Decyzja ostateczna po odwołaniu:
      Projekt jest rekomendowany do realizacji - TAK
      Uzasadnienie Zmieniono decyzję na pozytywną po spotkaniu odwoławczym
      Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą spotkanie odwoławcze odbyło się w dniu 19.09.2019
      Zespół Obradował w składzie P.Wrześniewski. P.Pawełczak, P.Garlacz

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 218
     
  • Centrum kulturalno - edukacyjne dla każdego Projekt ogólnomiejski
    Miejsce przyjazne dla każdego, siedziba wielu organizacji pozarządowych, gastronomia, warsztaty, koncerty, kursy, działania międzypokoleniowe.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 221
     
  • Dzieciaki Przytulaki Projekt ogólnomiejski
    Prowadzenie zajęć metodą ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne dla dzieci z zespołem Downa i opiekunów.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 260
     
  • Czas seniora! Projekt ogólnomiejski
    Bezpłatne, profesjonalne i ogólnodostępne zajęcia dla seniorów
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 271
     
  • Elektroniczny rozkład jazdy na przystankach Obornickiej Projekt ogólnomiejski
    Montaż 8 elektronicznych tablic z rozkładem jazdy na przystankach ul. Obornicka
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE PIĄTKOWO
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    • Administrator Osiedla - OSIEDLE PODOLANY
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 285
     
  • Czyste ciepło dla malucha Projekt ogólnomiejski
    Audyt energetyczny lokali mieszczących poznańskie przedszkola i żłobki
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Oświaty
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 300
     
  • Droga rowerowa od Schroniska do Ożarowskiej Projekt ogólnomiejski
    Wybudowanie traktu rowerowego przez las między drogą asfaltową a granicą wojska.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: W celu realizacji zadania konieczne stanie się wykupienie gruntów pod pas drogowy. Regulacje terenowo-prawne wiążą się z poniesieniem nakładów przekraczających wartości określone w zasadach PBO jak również z możliwością ich realizacji w określonych, 2-letnich ramach czasowych. Realizacja zadania przekracza wartość 2.000.000 zł. Projekt niezgodny zasadami Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego rozdział II, pkt 12, ppkt c) i pkt 13, ppkt d) (załącznik do uchwały nr X/137/VIII/2019 Rady Miasta Poznania z dnia 16 kwietnia 2019 r.).
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 306
     
  • UWAGA - Zgłoszenie zostało wycofane
    z uzasadnieniem: Nie dostarczono listy poparcia dla projektu - projekt złożono 31.05.2019. Projekt nie został zaakceptowany do dalszego procedowania. Poinformowano wnioskodawcę o decyzji w dniu 12.06.19.

    Mapa poznańskiego street-artu Projekt ogólnomiejski
    Projekt zakłada wydanie polsko-angielskiej mapy murali, graffiti, neonów i typografii Poznania Z_bliska_Z_daleka
    Oczekiwanie na akceptację przez ADMINISTRATORÓW.

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 307
     
  • Poznański Fundusz Materiałów Edukacyjnych Projekt ogólnomiejski
    Stwórzmy miejski fundusz na zakup materiałów i pomocy edukacyjnych. Wesprzyjmy naszych uczniów i nauczycieli!
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Oświaty
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 329
     
  • Urbanator. Pływalnia Olimpia - przywrócenie użytkowania. Projekt ogólnomiejski
    Basen Olimpia niszczeje. Mieszkańcom brakuje pływalni. Chcemy przywrócenia użytkowania. Potrzebujemy tej wody.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami nie rekomenduje projektu do kolejnego etapu.
    Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które nie znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Projekt opiniuje się negatywnie.

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Gabinet Prezydenta
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Wskazana lokalizacja dotyczy nieruchomości, które nie znajdują się w zasobie nieruchomości Miasta Poznania. Projekt opiniuje się negatywnie.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 331
     
  • Automaty na butelki i puszki Projekt ogólnomiejski
    10 miejskich eko-automatów do zbiórki butelek PET oraz aluminiowych puszek po napojach
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Gospodarki Komunalnej
      Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
      Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Komunalnej poprosił Zakład Zagospodarowania Odpadów (ZZO) oraz Związek Międzygminny GOAP o przedstawienie stanowiska wobec projektu PBO z uwagi na to, że jednostki te odpowiedzialne są za gospodarkę odpadami na terenie miasta. Z uzyskanych opinii jednoznacznie wynika, że przedstawiony projekt wychodzi naprzeciw oczekiwaniom społecznym, jednak na przeszkodzie w jego realizacji stoją przepisy prawa. Ogłoszona Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/904 z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie ograniczenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko – tzw. dyrektywa plastikowa nakłada na państwa członkowskie transponowanie do przepisów krajowych zapisów tej dyrektywy do dnia 3 lipca 2021 r. W dyrektywie przewiduje się, że wskazany poziom zbiórki plastikowych butelek (do 2025 roku – 75%, a do 2029 – 90%) kraje członkowskie mogą osiągnąć na trzy sposoby: poprzez wprowadzenie systemu depozytowego, poprzez rozszerzenie odpowiedzialności producenta, czyli nałożenie na niego obowiązku pokrycia kosztów selektywnej zbiórki i przygotowania do recyklingu odpadów opakowaniowych, czy też dobrowolne porozumienie między sektorem gospodarczym o organem władzy publicznej. Ministerstwo Środowiska rozważało przygotowanie wdrożenia systemu depozytowego dla plastikowych opakowań po napojach, dlatego też w 2017 r. na zlecenie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska została przeprowadzona analiza możliwości wprowadzenia systemu kaucyjnego dla opakowań. Obecnie centralny system jest zbyt kosztowny, w związku z czym nie zostanie wdrożony. Ze wspomnianej analizy wynika, że automaty na butelki są powszechnie stosowane w krajach, gdzie obowiązuje system kaucyjny lub depozytowy. Rozwiązania przewidziane w dyrektywie niosą za sobą poważne następstwa związane z koniecznością dostosowania nowych przepisów i poniesienia kosztów z tym związanych. Butelkomaty zostały ustawione w Krakowie w siedzibie urzędu miasta, jednak po krótkim czasie zostały usunięte, ponieważ pieniądze przewidziane na wypłaty kaucji (pochodzące notabene od jednego z radnych i mieszkańca miasta) skończyły się już po kilku tygodniach. Z doniesień prasowych wynika, że w automacie była zabezpieczona kwota 1500 zł. Poza tym opakowania były bardzo często przynoszone przez osoby bezdomne, były zanieczyszczone, często nieopróżnione, co powodowało niedogodności w budynku urzędu. W przypadku projektu w ramach PBO należy wziąć pod uwagę, że koszty utrzymania w latach kolejnych, czyli amortyzacja urządzenia oraz środki na wypłatę kaucji muszą zostać zabezpieczone w budżecie miasta. Cena zakupu butelkomatu to koszt od 20 000 do 45 000 zł, w zależności od jego rodzaju. Modele przyjmujące różne rodzaje opakowań są droższe niż te, które przyjmują wyłącznie butelki plastikowe. Przy finansowaniu projektu należy wziąć pod uwagę zarówno koszty eksploatacji automatu (amortyzacja, opróżnianie, naprawa) oraz zabezpieczenie wypłat kaucji. Biorąc pod uwagę bardzo duże zainteresowanie społeczne tego rodzaju urządzeniami w innych miastach, należy przyjąć znaczne kwoty potrzebne na wypłatę kaucji. Obciążenie dla budżetu miasta w kolejnych latach byłoby zbyt duże, aby projekt mógł zostać przyjęty do realizacji. Niektóre lokalizacja ustawienia urządzeń wskazana przez Wnioskodawcę wiążą się ingerencją w przestrzenie, które nie znajdują się w zasobie miasta (np. centra handlowe). Projekty w ramach PBO mogą być realizowane wyłącznie na działkach miejskich. W przypadku odgórnych przepisów, o których mowa powyżej, ustawienie takich urządzeń może okazać się dobrym rozwiązaniem dla właścicieli obiektów handlowych. Biorąc pod uwagę zarówno uwarunkowania budżetowe, jak i prawne, zasadnym jest wstrzymanie się z decyzją o realizacji projektu dotyczącego ustawienia na terenie miasta automatów do zbierania butelek realizowanych w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego na rok 2020 do czasu wdrożenia do polskiego systemu prawnego rozwiązań prawnych przewidzianych w przepisach unijnych.
      Nie złożono odwołania

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 332
     
  • Ekologicznie na poznańskich rynkach Projekt ogólnomiejski
    Kampania mająca na celu rezygnację z plastikowych toreb przez sprzedających na poznańskich rynkach.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Gabinet Prezydenta
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 339
     
  • Skończmy ze smogiem w Poznaniu! Projekt ogólnomiejski
    Druga edycja zwycięskiego projektu z zeszłego roku: wymiana pieców, drony antysmogowe i nowe działania
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Gabinet Prezydenta
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 340
     
  • UWAGA - Zgłoszenie zostało wycofane
    z uzasadnieniem: Projekt wycofano na prośbę Wnioskodawcy.

    Przystanki wiedeńskie przy Rynku Jeżyckim Projekt ogólnomiejski
    Wybudować dwa przystanki wiedeńskie przy Rynku Jeżyckim
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 344
     
  • Mecz charytatywny "Gramy na tak" Projekt ogólnomiejski
    Projekt zakłada organizację meczu z udziałem dziennikarzy, piłkarzy, gwiazd, przyjaciół WOŚP.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.

    Opiniowanie projektu przez:

    • wydział/jednostka wiodący/a : Wydział Sportu
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 347
     
  • Przedszkole dla zwierząt w Nowym ZOO Projekt ogólnomiejski
    Specjalne miejsce dla odrzuconych zwierząt, gdzie uzyskają specjalistyczną pomocweterynaryjną oraz dokarmianie smoczkiem.
    Projekt został wstępnie zaakceptowany przez Gabinet Prezydenta.
    Projekt w trakcie opiniowania przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami

    Opiniowanie projektu przez:

    • zarządca terenu : Wydział Gospodarki Komunalnej
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    Opinie Rad Osiedli:

    • Administrator Osiedla - OSIEDLE ANTONINEK-ZIELINIEC-KOBYLEPOLE
      Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę

    zgłoszenie zaakceptowane
    zgłoszenie nr 348
     
  1. Lista ta zawiera wszystkie do tej pory zgłoszone propozycje, które można sortować według różnych kryteriów.
  2. ...można też wyświetlać propozycje na podstawie takich kryteriów jak użytkownicy, kategorie, tagi itp.

  3. Jeśli twój pomysł nie jest jeszcze reprezentowany, możesz zgłosić go jako nową propozycję.